Alla inlägg under september 2008

Av sara - 6 september 2008 21:04


Efter ett långt bad och mat i maggen är jag redo att skriva om min dag/helg. 

Utställningen i valbo gick jätte bra! Kompis fick 92 poäng, silver OCH BISpet 1 !! matte och husse är sååå stolt. Han är ju stencool och blir inte nervös eller uppjagad för någonting. Fick väldiga berömm över hans päls och det är jag jätte glad över. För sunrising gick det kanske inget vidare i ras men i pet blev hon BIS pet 4 & silver! Fina priser fick vi! en transportbur, en kasse morötter,2 paket "godisstänger" och lite annat gotta till dom.
Jag har nog inte riktigt förstått det än att han blev etta & hon fyra utav sådan hård konkurans! :-)
Såklart saknades min jesper.. Kerstin A kom och frågade om hon kunde få låna honom till hennes avel och då kom det någon tår.. Såklart hade hon fått det om han var i livet. Jag saknar ju dig!!

Sedan höll även jag & Maria i drive-in petten, det var verkligen roligt. Jag vill ju bli petdommare så jag ska nog fundera lite mer "allvarligt" på det! Jag och maria har ju bestämt oss att vi ska göra det samtidigt.
många fina marsvin var det & nu förstår man verkligen hur svårt det är när man inte kan placera alla! Och det var ju förstås gurkätar tävling & där kom Mosaique's Birk till final & sedan Confetti's Nokia, vinnaren blev Nokia!

Och såklart måste jag ju nämna att min bästa vän har varit hos mig och vi har haft det så trevligt! Hunden våran blev stört förälskad i henne och ville inte var utan henne en sekund *fniss* :-) Vi har pratat marsvin & skrattat och bara haft det bra.

Av sara - 4 september 2008 19:55

Min jesper, är nu död. Jag förstår inte att jag skriver död.. jag vill bara lägga mig på golvet och skrika. jag gråter floder och försöker hitta någon slags tröst jag inte kan finna. Det var något som inte stod rätt till, hans ändtarm började komma ut och han skrek väldigt mycket så vi tog första bästa tid för att få honom till veterinären i gävle. Dom sa att djur som fick detta besvär opererades men efter skulle dom svälta, och det kan inte marsvin så han sa att det var nästan ingen idé. Jag bröt ihop och fick panik. Det var mina sista minuter men min ögonsten, min pärla min söta bråkiga Jesper. Han fick en spruta och skrek till, sen somnade han i min famn och jag försökte förgäves klappa honom till liv. Jag kände hans hjärta slå saktare och saktare tills det till slut slutade slå & han var borta. Jag kan inte förstå att det inte är någon som längre skriker i högan sky när jag kommer in i rummet. Jag kan inte förstå att jesper inte blir med på lördag. det kommer bli så svårt att stryka honom, för nu stryker jag honom inte bara från listan utan för alltid. Och för alltid, det är något jag inte kan hantera. Det känns så innerligt fel att han inte är där i buren, jag kommer aldrig mer få klappa på min stjärna.. Det är en oerhörd sorg jag har och det kommer inte bli något lätt & rolig dag på lördag. Det kommer bli en väldigt svår period framöver, inga fler marsvin kommer in nu & djuren ska försäkras. Vill inte ens vara nere i marsvinsrummet.. Känner ingen ork.Det kommer bli otroligt svårt att ta bort honom från sidan "hanar" på min hemsida, för första gången ska jag göra en hemsida med änglar.. det är så hemskt! JAg älskar mina djur och jag klarar inte att se dom lida eller dö. Men.. Maria är med och hon stöttar mig till 100%, hon har tagit mig egenom dagen och det säger jag tack för. Bästa vän.

Ingenting kan rädda han eller mig nu.  Han är borta..

- Förevigt.

Av sara - 3 september 2008 20:50

Har inte skrivit på ett tag då jag har haft/har så mycket att göra. Vi håller på att rusta rummet och det tar upp det mesta av min tid. Sen håller jag koll på Jesper som äter antibiotika, märker inte direkt någon skillnad (än). Får se om han är piggare till lördagen annars får han gå hemma och skrutta. Ska höra vad Maria tycker när hon träffar honom, är ju bra med någon utomstående att se och tycka till lite.  Och jag vet inte vad jag ska döpa min lilla (stora) rexbebis.. En hona är det så har du något häftigt namn så skriv! :-) Vad som helst! det första du tänker på.

Ungarna växer och är leveransklara om ca två veckor, två av dom har fått ett hem men fortfarande 4a små sötingar kvar. Jag har fått beslutsångest om vem jag ska behålla. 3st är jag sugen på, en dalmatin hona till pett som ser precis ut som sin mamma.. En self black hane, stor maffig och jätte fin och sen den ursöta rexhonan! Vi får se hur hon utvecklas nu är hon jätte lockig och fin. en bild kommer så fort jag har tid.  

Nu ska jag fortsätta städa & sen kanske måla lite. *slit*

Av sara - 1 september 2008 18:28


Idag tog J's söta mamma med jesper till veterinären då jag var i skolan. Theresa tittade på honom och tydligen så var det inget stopp i urinröret eller liknande och han pinkar ju inte heller blod så vi vet inte direkt vad det kan vara men Bactrim har han fått som jag ska ge honom 2 ggr dagen. Jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det går över. Undra ja om han blir med på lördag??

Ovido - Quiz & Flashcards