Alla inlägg under december 2008

Av sara - 31 december 2008 21:04


Nu är det endast 3 timmar kvar på detta år och jag hoppas det nya året blir bra.

Vi sitter för tillfället och kollar på hockey och dricker julmust & äter snacks :P Var meningen att vi skulle vara hos min mamma och spela spel och lite sånt med en annan familj men både min lillebror och min mamma är förkylda så klokast var att stanna här hos älskling.

Jag har en fundering! jag har fått en sån där inbetalningslapp i senaste MM men det står ingen dag som jag senast måste betala.. Jag blev medlem efter nyår så menas det att jag ska betala in efter nyår eller e jag inte medlem mera om jag inte betalar nu på dom tre timmar som e kvar på detta år? .. Väldigt tacksam för svar!!

Av sara - 30 december 2008 17:36



Nu är jag J-M-D inne från våran spark tur, sparken som M & D hade var kanske inte allt för stabil och inte stor heller för den delen så jag fick mig ett gott skratt när jag såg M åka på sparken (; Undra hur kallt det är ute, jag har ont i händerna och det stramar i ansiktet. minst 15- måste det vara i alla fall.

vi har gjort mycket roligt, kanske inte mycke saker men det vi väl gjort har vi gjort med mycke skratt. Som tex någon slags billjard fast med runda ringar. jag vann 7 ggr sen kom maria igen när vi spelade om läsk och godis ;) Hon tog hem både och! Attans! Vi har även hoppat lite hinder med Balto, han blev väldigt uppspelt och förtjust i M's vantar (det var mjuka bollar på dom) så det ända han kunde koncentrera sig på var hennes vantar. Tills hon stoppade dom innanför jackan. Vi har även pratat massa marsvin, diskuterat lite utställningar/avel och sånt kul :)
Något pinsamt var att M & jag sov i samma säng och jag hade tydligen lagt min arm över henne ett x antal ggr! och benen.. haha!

en kul grej är att vårat golv inne på rummet tydligen är väldigt halt eftersom flera halkar på det. Så igår skulle M jaga mig då jag kastade vatten på henne, hon hinner bara komma innanför dörren sen med världens smäll ligger hon på golvet och skrattar. och jag lika så!

Det är lite utav vad vi har gjort. vi har roligt, som ni kanske märker! :)  bye!

Av sara - 28 december 2008 15:59



Tittade på bekräftelsen till kistamässan, jisses vad djur!
som tex 26 rexar! där brukar det ju bara vara några få. Roligt! :)

Idag har jag motionerat hunden lite, byggde hinder av olika slag och gissa om han hoppade! :)

Idag ska jag bada lite marsvin tänkte jag, jocke har kladdig talgköttel och villiam lika så. Jesperlina ska badas för att hinna få tillbaka strävheten..Sen ska det bytas i burar också så jag har å göra lite :)
och veckans höjdpunkt - maria kommer i morgon! :) hoppas vi har precis lika roligt som förra gången men det tvivlar jag inte en sekund på!
Som maria skrev i hennes blogg att hon kunde ställa hennes Beatrice med gott samvete måste jag säga att jag kan detsamma med Vide!       Tänk att en sara-grisarna skulle vara så duktiga (; Kanske inte långa stunder men det ska vi jobba på ;)

Nu ska jag göra marsvins göra.

Av sara - 27 december 2008 20:40



Idag är jag på betydligt bättre humör & lösnaglarna fick jag på! Med lite hjälp ;)

Idag har jag haft en pysseldag, jag har åkt spark med hunden, pysslat med mitt scrap book sett hur kul som helst (!) Och min jul har varit fantastisk! Jag fick faktiskt en mängd julklappar! :-) 
Jag har även klippt lite klor och kollat tänder osv. Förstår mig inte på Villiams klor, dom växer som ogräs! :P 

Vet inte riktigt vad jag ska göra i morgon :-) En ny dag & ett nytt äventyr!

Av sara - 26 december 2008 13:56



å jag e så ilsken så jag fanimej kokar! Det är inte min dag idag!! Först så är jackan jag skulle köpa idag slut, sen allt j*vla folk som ska trängas som nå jädra boskap och sen ska ingenting gå heller!! limmet till lösnaglarna är hopplöst! ska man inte kunna få lite limm på naglarna utan att ha ut hela jävla burken på fingrarna och sen inte få bort det med aceton!  AH! 


ja god jävla jul helvete!

Av sara - 22 december 2008 18:23

ja ni vet ju hur mycket strul det har varit med mina tre sista bankkort, idag trodde jag att mer problem med kortet var omöjligt med det skulle snabbt bevisas att så var det icke. Det går inte att ta ut pengar på kortet och det går inte att handla med det i affärer utan mitt ID så det är väl så att jag måste till banken så dom får göra något med det? Måste jag aktivera det på något vis? Alla säger att jag inte behöver..

Men idag så gjorde jag iaf ett försök att hitta dom sista julklapparna, känns som att dom som fick mest var djuren..;) En flaska med C-vitamin att ha i vattnet (kan vara bra att ha) en påse med nå äppelgodis, 4 stänger och torkade persilja saker.. Dom måste ju också få jul gotta! Men jag höll då verkligen på att tappa humöret när två pojkar inne på zooet, beteer sig allmänt störigt och ouppfostrat! SNORUNGAR..men iaf,  i en bur var dom stackars marsvinen och kaninerna och vad gör inte pojkarna då? Jo trycker ut vatten och slår på gallret! Och vad säger inte mamman då? - men pojkar.. sluta nu. NOLL intresserad, bryr sig inte ens om att pojkarna fullkomligt skiter i henne. USH vad jag tycker illa om barn som inte har respekt för djur. Nej dom hade jag kunnat varit elak mot om inte dom hade hittat ett nytt offer att terrorisera, en hysterisk hund leksak. 
När jag får barn ska jag då bannemig lära dom att djur är man rädd om annars blir det inge mat på en vecka. Nog för att jag åt daggmaskar när jag var typ tre men vadå ... ? hahah.. ;-)

Nu ska ni få höra! haha jag har köpt kläder till Lilja! Så nu när vi går ut och ska pulsa i snön slipper hon frysa för nu har hon fått sig en stickad polo tröja och en annan leopardmönstrad tröja, och en dunväst med luva! HAHAHAHA.... Nej allihopa jag ska inte plåga min stackars katt utan det är mest bara för att dom var så söta, jag tkr själv synd om stackars chihuahuor som blir iklämda i både det ena och det andra. men testa en gång och ta kort lider hon inte av (: Tror nog dom flesta vill se ett sött kort på en lurvig gobit med dunväst ;)  Och för alla som inte vet är Lilja en inne katt (:

Nu tror jag att jag har pratat av mig lite.

Av sara - 21 december 2008 10:22



Gårdagen spenderade jag åt att städa och skura alla marsvinsburar, sen pysslade jag lite också och gjorde en "marsvins godis burk" med fin etikett och ett lila band runt om, där förvaras dom torkade ärtorna samt morötterna.

Idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra, J ska åka och spela match så jag får väl helt enkelt ta sparken och balto ut på en tur i det absolut jätte fina vädret! Det bara strålar här :) Och vi har massor utav snö! Får se om Lilja kanske vill ut och pulsa lite i snön ;) Hon står här mitt framför skärmen och slår efter muspekarn hej vilt. 

I förrgår dog en utav våra hamstrar också. Hittade honom död i ett av hans gömmslen. vi hade nog haft han i bara ett år tror jag och man vet ju inte direkt hur gammla dom e när dom kommer från zoo för den där blev då aldrig nå större. Underligt att den bara levde i ett år men så är det iaf. Hade ingen bra relation till den hamster så kanske därför jag inte e så ledsen. Han bet mig bara när jag satt ner handen i buren, men J pussade han så fint på så då bestämde jag att hans välbefinnande fick ligga i J's händer ;-) Tacka vet jag Doris som man kan göra lite hur man vill med! Bada lite på ett fat, ha ute på gräset & ja ta upp när hon sover utan att hon säger det minsta lilla ljud! Det är min Doris dä!  

Så vila i frid Valentine

Av sara - 20 december 2008 10:10



Jag har ångrat mig! Jag vill ju upp till sälen! jag kan ju åka hem med min kusin hem på torsdag!  VI har ju ett helt j*vla hotell för oss själva i nästan två veckor! Åka skooter, skidor, pulka!

sablans jädra pucko jag e! och nu törs jag inte ringa och fråga om det e för sent heller,! så typiskt mig .. dom åker i morgon, JAG VILL MED!

Ovido - Quiz & Flashcards