Alla inlägg under juni 2010

Av sara - 29 juni 2010 22:11


dom är ju bara för härliga! haha!

Av sara - 29 juni 2010 13:59

Nu är det extremt härligt ute! Bara älskar sverige för tillfället ;-)
Igår åkte jag till Sarah med karin och sov där, hade tjejkväll och snackade skit .
Idag har vi legat på stranden hela förmiddan och ska fortsätta bara vi har fått någonting i magen! Måste börja jobba på min bränna till spanien så jag blir pepparkaka där! Har bestämt mig för att jag måste vara brunare än min pojkvän när jag kommer hem. Han blir riktigt brun bara han är ute tio minuter.. Sen så är han brun året om också :p

Nu ska jag leta rätt på någonting att käka sen brumma tillbaka till stranden igen :)


sluta skriva som om du tror jag bryr mig i dig.  

Av sara - 23 juni 2010 11:01

Nu är det 22 dagar kvar tills jag ligger på stranden i spanien, Mallorca! Alltså den 16 Juli är det bokat :-) Hotellet är så flott! Och så stort! Kommer bli superhärligt att bara åka jag och Lisa (pappas fru), Pappa och lillebror är inte så förtjust i att åka utomlands längre. Dom har hellre husbilssemester :p 
Jag längtar såå efter den goda maten, det varma blåa vattnet och den stekande solen! Kommer bli så brun :-) 

Bild från vårat hotell , santa ana ! :)

 

Av sara - 21 juni 2010 23:18

Idag har varit en väldigt knepig dag men också helt underbar :-) 

Både jag och min pojkvän vaknade vid klockan tio i fem i morse, jätte pigga och båda trodde klockan var runt nio-tio . Så när jag såg att klockan var tio i fem trodde jag att någon försökte lura oss :p Men det var helt enkelt vi som var pigga efter tre och en halv timmes sömn. Så jag gick ut med hunden klockan sex och la mig sen för att sova igen. Vaknade klockan nio.. Hjälpte pojkvännen tvätta. La mig igen och vaknade halv elva ungefär. Blir så fel när man håller på sådär! Så nu känner jag mig alldeles knepig i kroppen. Jag är trött men kan ändå inte lägga mig och det är så irriterande. Ska titta på en geishas memoarer snart tänkte jag.

Idag har jag och killen ätit hos mormor, vi blev bjudna på fläskfilé och pressad potatis :-) Och efter det glass med hallon.
Efter att vi ätit hjälpte killen min mig städa åt marsvinen, vi skurade ur burarna och badade dom små liven så dom också är fina till midsommar ;-) 

 

Av sara - 17 juni 2010 21:28

Vad ska man hitta på nu då? Sitter i soffan hemma hos pappa med lilldatorn i knäet. Min systerdotter Melissa har slocknat på soffan..Vi har busat, målat med kritor ute, ätit glass, hoppat hopprep..
så jag vet inte alls vad jag ska sysselsätta mig med nu.
I morgon har vi bestämt att vi ska hitta på något roligt hon och jag, bowla lite kanske? Eller fika någonstans :-) Hon och moster.
Sen kommer karln min och hämtar mig så ska vi ta hem Dilba som ska vara med

oss i en vecka, mer pallade vi inte ;-) ( min brors hund ) .

Snart är det midsommar! Älskar midsommar! Vet inte varför, men då känns det verkligen att sommaren är här! Ska nog som vanligt vara uppe i jädraås i våran stuga med släkten. Alltid lika trevligt, kanske man tar sig årets första dopp i poolen också . Vem vet?

Av sara - 17 juni 2010 11:19

Idag är det fullt upp, jag ska följa med Emma och kolla på en hund dom eventuellt ska köpa :) Sen ska jag förnya mitt pass till greklands resan, också sist umgås med Jenny och Linda :) Känns som sommarlovet rinner ifrån mig och jag gör ingen nytta ! :p

Marsvinen mår bra och är stora och tjocka :p Jätte fina kroppar har dom, ska verkligen bli roligt att visa dom. Det var ett tag sen jag ställde ut nu, har bara inte blivit av tidigare. Men snart så! :-)

Av sara - 16 juni 2010 15:48

Så har jag varit på minnesstunden, på olycksplatsen.. Det var jätte hemskt när jag fick höra hela historien och riktigt kunde se bilden framför mig.

Bron dom hade kraschat in i var helt böjd och trasig.. och den var av järn eller stål. träden var trasiga, vägskyltarna hade flygit åt helvete rent ut sagt.. Och ändå ska det bara ha gått i 60, men det går snabbt på en grusväg. Jag fick höra att J som avled i söndags hade blivit ihoptryckt på mitten.. Han satt och höll i sina egna tår framför ansiktet.. Och han var en stor kille.. Bäckenbenet var helt i smulor, och i princip var han också det.. Kan inte tänka mig att du är död nu, du som sprang runt och drog mig i håret och skrämde skiten ur mig varje dag på skolan.

M som körde hade blivit i chocktillstånd av all blodlukt och kunde varken prata eller röra sig.. Och pratar inte än idag. Tänker på dom stackars pojkarna som får leva med det här nu. Och för stackars M har det bara börjat, rättegång blir det för vållande till annans död m.m Hur ska detta sluta...... Stackars pojkar.
Är nog nu man ska börja be tror jag..

Av sara - 16 juni 2010 13:03

Det är onsdag idag va?.. Känner att jag redan har tappat all tidsuppfattning :p
Vaknade för ungefär en timme sen! Hemskt vad jag har sovit idag! Hade jag inte vaknat av att mobilen plingade så hade jag nog inte vaknat alls idag :p

Gårdagen spenderades med Jenney, snackade lite skit och åt massa glass. Bokstavligen ;-) Sen hälsade vi på Matilda och hennes lilla bebis Theo, så sjukt söt!

Idag är det ingen rolig dag.. Jag har lovat följa med en vän till en minnesstund.. För Johan som var med om en bilkrock och som senare avled på sjukhuset. Dom kände varandra jätte bra och jag vet vem han är och så. Blir tungt! Men vad gör man inte för sina vänner..
Känns som det här är ett olycksår, först våran Niklas och nu Johan.

Ovido - Quiz & Flashcards