Alla inlägg under juli 2009

Av sara - 31 juli 2009 13:38


En trevlig liten överraskning såg jag när jag loggade in på marsvinsnätet =D
Det var ju våran lilla Juni som tittade fram!
Roligt! Hon är så fin! Redan kändis ;-) ha ha..

tack för kommentarerna, mina fina vänner!

Av sara - 31 juli 2009 11:29

Harry potter var bra! Mycket bra! Och det stämmer som dom sa att dom har fokuserat mer på humor och kärlek, det lite mer sociala. Först blev jag lite skeptisk till det när Dumbledor började städa ett rum och lånade toaletten.. Men sen blev det bra! Lite ovant att se en flummig Harry och en kärlekskrank, men ron har ju alltid varit lite speciell ;-)

Jag känner mig lite dum, vid tio tiden någon gång måste jag ha vaknat, klarvaken! Och sedan trott att klockan var runt tolv någon gång då det är den vanliga tiden jag vaknar. Så jag gick ner och tittade på tv och gick upp en timme senare och hoppade på J och bad honom att vakna och inte sova bort hela dagen för att jag hade så tråkigt! Men när jag sedan satt mig vid datorn såg jag vad klockan var och den var bara lite efter elva, så nu känner jag mig lite dum! Men elva är ju sent!
Vi hade en jätte trevlig dag igår, jag vet inte riktigt varför man får för sig att man måste göra något himla speciellt och varför folk förväntar sig det på årsdagarna? Det räckte jätte bra med att käka lite och sedan gå på bio. Bara vara med varandra är alldeles ypperligt.

Idag ska jag bada marsvin och göra i ordning transporter! Packa väskan och sedan kanske höra med A om det är någonting som behövs fixas, någon liten detalj innan utställningen. Och sen ska jag även gå och handla lite till våran pastasallad, smarrigt!
Min mormor går även i pension idag! :-) Det tycker hon ska bli väldigt skönt, och det har även jag sett fram emot då hon har lovat mig att när hon har slutat ska hon skaffa hund! Och så blir det! Först ska hon vila, sen ska hon skaffa hund. Och det blir så roligt för då har mamma någon att gå sina mil med på morgonen, adde har någon att busa med ute i trädgården och jag har någon att träna lydnad/spår och agility med!  Så vad mormor ska få göra med hunden vet jag inte då allt annat redan är upptaget ;-) hahah!

Håll tummarna för goda resultat på vårat KM i morgon!

Av sara - 30 juli 2009 14:42


Så blev det bestämt att jag och J ska på våran två års dag gå på Harry Potter! :-) Jag är ett riktigt Harry Potter fan som önskar så innerligt att magin som finns i harry potter världen existerade här, ja kanske inte allt som dödsätarna och han som inte får nämnas ;-) De kan hålla sig på azkaban.

Så var det alltså två år sedan jag och J blev tillsammans, lite ofattbart tycker jag.. Det känns inte alls på långa vägar som två år! Vi kan varandra så bra och vet precis var vi har varandra på ett posetivt och tryggt sett utan att det blir tråkigt. Vi har haft våra duster men har aldrig ens varit i närheten utav att ha lämnat varandra och det tror jag är viktigt. Jag väljer att inte skriva hans namn och lägga ut några bilder då jag tycker sånt är lite läskigt.. Det finns så mycket knepigt folk som bara vill förstöra så jag håller det på den här nivån. De flesta som läser min blogg vet hur vi båda ser ut :-)

Medans J har cyklat iväg och ska posta ett brev åt sin bror ska jag göra mig lite i ordning. Måla naglarna ska jag göra och leta fram ett par strumpor!
Ha en bra dag alla trevliga människor!

Av sara - 29 juli 2009 20:35

Ja just så står det till i Jesperlinas mage, det är inte långt kvar nu och hon borde få någon gång till Järbo utställningen. Säkert slår hon till med födsel under utställningen så jag missar det, som alla andra gånger.. Jag tror inte på många ungar då hon inte alls är stor, antal återkommer jag med :) Då det inte kommer födas så hiskligt mycket kullar här tar jag de namn som är lite förknippade med årstiden de föds i eller ett speciellt datum eller speciell händelse, istället för ABC som kan vara lättare om man får många kullar. Om det inte blir någon speciell händelse till kullen har jag några fina namn jag tror skulle passa! Hoppas hoppas på minst en hona i kullen så att jag får fortsätta på min alldeles egna rex-linje :-)

Idag tog jag och mamma en cykeltur efter att vi matat katterna vi ser till, jag blev helt slut! Jag höll på att ge upp och måste verkligen se upp när jag går ner för trappan annars viker sig benen under mig! I morgon ska jag ta sovmorgon och vila upp mig lite:-)
Undra vad jag och J ska hitta på för något på våran två års dag, ingen av oss har en sådan bra ekonomi just nu så någon romantisk utflykt blev det inte. Och ingen av oss var direkt sugen på att gå ut och äta heller. Jag tyckte det skulle vara mysigare att laga lite mat tillsammans och kanske gå på en bio istället och J höll med.. Bra när man tycker lika!

Apropå ingenting har jag bestämt mig för att göra en smarrig pastasallad åt mig och J att ta med till utställningen på lördag, en med tonfisk och feta ost eller lax och feta ost :-) Jag tycker det är riktigt roligt att laga mat och är faktiskt duktig på det, lite sämre är jag på att baka. Nu ska jag kolla om det är något bättre på TV, det har varit så oerhört dåligt med filmer och bra program de senaste två veckorna tycker jag. Miss Maple eller vad hon heter kanske man kan kolla på.. Hon är ju söt.

Av sara - 29 juli 2009 14:39

Idag har jag varit med min mamma på jobbet, hon arbetstränar på ett ålderdomshem i valbo precis bakom lokalen där vi brukar ha utställningarna. Jag bakade mocka rutor,sockerkaka och plockade körsbär till tanterna :) Det finns bara en farbror där på avdelningen, Perra! Jätte go gubbe som tyckte vi var lite tjatiga på honom när vi bad honom raka sig så att han skulle ha någonting att göra ;-) Haha. En speciell tant som fastnade lite extra i mitt hjärta var Karin! Hon skrattade hela tiden och hjälpte gärna till, med att skala potatis och plocka undan! Hon hade varit en riktig arbetskvinna i sina tidigare dagar med eget företag och allt. Så hon ville mer än gärna hjälpa till. Efter det åkte vi till mammas väninna och matade katter och gosade med kattis bebbar, de är på semester i göteborg nämligen.

Den "där" på zoonen som satt en tio veckor gammal hona med hane verkar inte bry sig om oss som blir galen på han/hon/den/det, eller vad det nu kan vara! Som försvar skrev personen att det inte fanns någonstans där personen kunde ha honan, men då köper man väl för i helvete inte djuret från första början! Det finns inga ursäkter! Jag kommer fortsätta tracka idioten tills jag får någon rättvis åt marsvinet, hon är bara bebis själv för tusan!

Till något roligare, jag och älskling har varit tillsammans i 2 år i morgon! 2 år! Och många flera kommer det bli, jag tror verkligen han är den person jag kommer leva mitt liv med <3

Lägger in en bild på körsbären och en fin bild på mormors fönster:)

Av sara - 28 juli 2009 20:38

Nu är jag förbryllad och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, satt och kikade lite inne på zoonen.com och kollade i marsvins forumet. Klickade in på en länk där det stod hona = foder eller liknande och vad läser jag! JO att någon IDI*T har satt en tio veckor gammal hona med hane, och sedan undrar vad marsvinet ska ha för foder!!  HALLÅ! vakna upp lilla människa som inte är riktigt klok, liiite tidigt kanske? ! såhär står det :
Har för ett litet tag sen kommit hem från djuraffären med en liten hona på 10 veckor.. Jag placerade hon med en hane så nu förväntas ungar. :) hehe.
Men när hon är så ung, vad ska jag ge henne? Äter hon torrfoder och grönsaker som vanligt?

nu har jag bokstavligen bombaderat "ägaren" på mejl, på tråden , i gästboken och överallt där det går! nu jävlar!

Av sara - 28 juli 2009 12:32

Idag gick jag upp vid nio tiden för att gå ut och gå med mamma, visserligen har hon gått någon mil kl 7 på morgonen innan men hon var snäll och sa att hon skulle gå med mig ändå. Men såklart regnar det.. Så jag fick ingen motion, lite tråkigt när jag känner mig motiverad till det.

Igår gick jag upp till mormor en stund och klippte lite gräs (för första gången i mitt liv, läskigt) och åt massor utav bär och liknande. Varje hemlös bör ha det nära till min mormors trädgård. Då hade de aldrig behövt få gå hungriga!:-) Hallon,Krusbär,röda-vita-svarta vinbär, blåbär, morötter, äpplen,tomater i olika färger och former,gurka, pumpa, rabarber,rödbetor,sallad,persilja, och den största favoriten utav dem alla - SOCKERÄRTOR!:) Vad billigt och bra det hade blivit för henne om hon hade marsvin ;-) med mat alltså. Mormor har lovat att bjuda mig på lax idag så senare ska jag upp till henne och äta lite lunch och efter det ska jag iväg och rida. Hoppas han är lättare att fånga denna gång så att inte 30 minuter går till att locka på en häst som har noll intresse utav godsaker, vilket gör det tusen gånger svårare att få tag i honom.
Och jag har inte bestämt mig hur jag ska göra med jeansleggingsen... aah..

Av sara - 27 juli 2009 17:56


Jag har lite beslutsångest, jag har hittat ett par jätte snygga jeanslegging som jag länge letat efter men inte funnit.. Tills nu, på internet. Dom är lite för dyra men kanske jag ska köpa dom ändå? Eller får jag dåligt samvete? Jag vill ju vara lite snygg med nya kläder tills skolan börjar igen. Men behöver jag dom så mycket? Ja det var lite utav mina tankar det...

Så nu är det lite diskussion pågående i mitt huvud, ekonomiska sara mot shoppa-loss sara.. Tiden får utvisa vem som ger vika.

Hm.. Inget roligt jag kan berätta om heller! Bara att jag är lite nervös med tanke på att Järbo utställningen närmar sig för varje minut!:-) Posetivt, men nervöst! Mitt första dommar uppdrag. Speciellt nervös är jag över den delen då man ska prata högt inför alla utan att bli röd som en tomat i facet.. Jag får sätta en kasse över huvudet och klippa två hål så jag ser vart jag lämnar rosetterna.. och kanske ett hål för munnen så att något hörs ;-)

tjillevippen 

Ovido - Quiz & Flashcards