Alla inlägg den 30 september 2008

Av sara - 30 september 2008 19:42


Nu är jag hem kommen från min gudmor, ska börja rida en häst där då 10 åriga Louise inte riktigt klarar av Cindy, förstår att hon blir lite skraj när hon brytit handen och fått hjärnskakning på henne. Men i alla fall så har jag varit där, hel cool häst. stod stilla i gången utan att man satt fast henne. Hon har börjat träna Cindy på något speciellt vis NH någonting.. man styr hästen från backen utan spö osv. man kan ha ut handen också svänger hon runt jämnsides med dig. Mycket att tänka på. Hon ska inte gå framför dig osv, mycket kel å mycket beröm också, men henne ska jag alltså börja rida. Ska även få följa med på en två dagars kurs nu i helgen om det inte var så att det var hund utställning nu i helgen som J's syster ska på med Jack som jag ska hänga med på. Men jag har lärt mig en hel del på den stunden idag.  Intressant! Man kommer så mycket närmare hästen,man kommer liksom in i huvudet på den. Och jag måste erkänna att man blir lite skadad efter nio år på ridskola :P ha-ha-ha.     Måste ÄVEN erkänna att dator har blivit grymt tråkig. Kämpigt att få motivering till att blogga också :P Nu ska jag be mami göra varm choklad.

tjingeling.

Ovido - Quiz & Flashcards