Alla inlägg under juni 2009

Av sara - 30 juni 2009 11:40


Hej och Hå! Jag lever! Helgen i stockholm var jätte trevlig, vi började med att checka in på hotellet sen snurrade vi runt lite och köpte glass. Efter det tog vi färjan över till grönan och spenderade många timmar på snurrande sluttande karuseller. Det finns en karusell där jag har rätt mycket respekt för just för att jag är så liten och trycks ner i den när man åker rätt ner, och såklart så åker jag den för J's skull och då går den "sönder".. Vi fastnar absolut högst upp och sitter fast där i ungefär 20 minuter. Vi sitter längst bak + att rälsen lutar, så J ligger liksom lite utför och måste luta sig mot mig! Båda är jätte höjdrädda och försöker hålla sig lugna, eller jag försökte men jag var inte långt ifrån att krypa ur bygeln och hoppa ut på en plattform och sitta där i ren panik till någon tog ner mig! Men till slut, får dom igång den och vi åker ner. 
Det kom en kille och frågade om alla var OK, men damen som satt framför oss var inte så OK. Hon höll på att ramla ihop när hon klivit ur. Man borde nästan få någon slags kompensation för det där.. 

Efter det åkte vi en karusell till sen fick det räcka. Vi åt god mat och massor av snacks och drack läsk. Bland annat så åt jag koljarygg för första gången i mitt liv. Och älskling åt fläskfilé med någon potatis och rödvins sås :) 

Marsvinen växer och växer, öronen har ännu inte lagt sig till ro men det kommer väl. Idag tänkte jag att om det inte är alldeles för varmt att dom ska få vara ute för första gången. Det har varit så stekhett alla dagar så jag har inte velat haft några grisar ute. Men kanske att det blir svalare på eftermiddan :) Och då ska jag ta lite kort!

Bjuder på en bild på min fina kolja rygg ;)

Av sara - 27 juni 2009 10:49

Jag skrev ett inlägg igår om allt jag hade gjort i stockholm men det tycks vara försvunnet?

Jag har iallfall varit i stockholm från onsdag morgon till fredag eftermidda med en kompis, vi har varit på gröna lund och sedan sovit ute i lyxområdet saltsjöbaden! Vi har åkt båt och ätit flott, kollat på massiva lyxvillor och drömt oss bort..
Vi har verkligen ätit gott men jag förstår inte hur en hamburgare kan vara så exklusiv att den måste kosta 157 kr! Det finns väl ingen hamburgare i världen som är så god att den måste kosta så mycket :P  Men jag slapp betala så jag ska inte klaga :) Gott var det.
Det är lite lustigt att överraskningen pappa och Lisa hade till mig och älskling var att åka till stockholm idag och på förmiddan gå på gröna lund och sedan ut och äta, kanske gå på sommarkrysset och sedan sova på hotell sergel plaza som ligger mitt i stan. Så då får jag åka dit en gång till! Men jag klagar inte för det är såå roligt, i onsdags trodde jag faktiskt jag skulle dö när jag satt mig i karusellen Insane! Den är 35 meter hög, ståendes rätt upp i luften och beroende på hur mycket vikt du har bakom dig kan du ligga antingen upp och ner eller kors och tvärs. Alltså blir ingen åktur den andre sig lik. Googla den! Den är brutal! Och den ska jag lura upp J i :P

Men nu ska vi nog snart åka så jag säger tack och adjö! Och kommer jag inte hem levande efter Insane så får du min dator Maria ;)

Av sara - 26 juni 2009 22:30


vill först bara tacka för kommentarena angående min bild! Det värmer!

Sen vill jag bara säga att jag tycker det är tråkigt att allas våran popkung Michael Jackson har vandrat ur tiden! Även fast han var som han var! Men vad vore världen utan några färgklickar här och där? Apropå färg blev han ju rätt blek med åren ;)

Så vila i frid M !

Av sara - 24 juni 2009 00:03


Idag har jag tagit mitt första dopp! Eller igår kanske jag ska skriva, klockan är ju efter tolv :) Det var faktiskt väldigt skönt i vattnet, alltså ingen panik attack när man mötte det kalla vattnet över naveln.

I morgon åker jag tillsammans med en kompis till stockholm, vi ska gå på gröna lund hade vi tänkt sedan så sover vi ute i saltsjöbaden och åker hem på torsdag kväll :) Det blir trevligt.

Som ni ser har jag bytt profilbild också, min vän cecilia och jag var ute och fotade lite med hennes systemkamera och jag tycker att den här bilden är rätt fin. men det krävs en del för mig att våga visa den då jag inte har den bästa hyn.. Så jag antar att jag tar bort den igen snart när självförtroendet tagit slut. Den är helt oredigerad & jag blev lite paff när jag såg mina ögonfransar, dom är ju långa!

Av sara - 21 juni 2009 20:03


nepp minsan! Vi fick 8a fiskar varav alla 8a oätbara! Vi fick bara mörtar! 
Lite retligt må jag säga.. 

Idag har vi bara degat, sovit länge och kollat på film. Jag är så sugen på att gå ut och fiska idag igen men ingen verkar "nappa" på det ;) Så vi får väl sitta här inne och ha film maraton istället. 

Jag har blivit marsvins biten! Rexhanen Villiam och black self hanen Vide rök ihop i förrgår, och jag gick i mellan och fick mig ett rejält bett i handflatan! Jag har varit svullen sedan dess men nu har det tack och lov börjat gått ner. Då var jag inte glad kan jag tala om.. Men det är inte hans fel antar jag, puckot märkte väl ingen skillnad på en luden liten vide och på hårlösa schampoo luktande Sara. Så nu går dom i varsin bur och jag vet inte hur tusan jag ska lösa det där.. Ännu ett problem..

bilden med blodfläckarna kan ni ju gissa var dom kommer från

Av sara - 20 juni 2009 15:57


Det började med att vi vaknade ganska sent.. kanske klev upp vid halv ett tiden. Gick upp och åt mat och gick vidare till midsommar stången och dansade ett tag tills min pappa m.fl kom. Då stod vi ett tag vid midsommar stången sen gick vi och tog plats i en vagn i tåget som vi alltid åker med. Det är en liten tradition här att åka med gamla tåg en bit. Så det gjorde vi, och åt godis ur strutar. Efter det åkte vi hem till min släkts stuga en bit bort och gosade med hundar och grillade! Maten var verkligen underbar, med färsk potatis och fläskfilé! Jag är inte ett sånt stort fan utav sill.. Som jag vet att många andra är :-) Så det skippade jag. 

Efteråt gick vi hem och tittade på film, Juno. Sedan somnade vi :-) En mycket trevlig dag med trevligt sällskap! Första gången jag firar midsommar med min bästa vän! Kan ju tillägga att det har blivit många roliga bilder:) 

Nu ska vi börja sätta på oss lite varma kläder och leta mask! För jag och Maria har bestämt oss för att ikväll ska vi grilla fisk! Och vi kommer inte hem fören vi har två tre stycken stora firrar, minst! men bryta nacken av dom tror jag att pojkarna får göra.. Sånt har jag blivit för stor för.. Tänk att man kan bli för stor för saker också? och inte bara för liten? 

Av sara - 18 juni 2009 18:25



Jag,älskling,Maria och Philip har tillsammans städat och skurat burar och tillbehör! Det gick smidigt när man var så många! :-) Medans buren där bebisarna tillhör skurades passade jag på att ha dom i knäet och fick en del söta bilder! Dom var mycket trötta och lät sig villigt fotas denna gång :) Profil samt ensklida bilder kommer också att komma upp, när jag lyckats fått några..

Av sara - 18 juni 2009 15:16


Igår vägde vi bebisarna och då vägde den ena 115! och den andre 105!
Och jag som tyckte dom var så småa :P Är nog kanske för att jag inte sett bebisar på länge. Hoppas det blir två stora damer i framtiden :-)

Jag är mycket nöjda med dom och Maria med, tänk att det löste sig så bra!
När dom endast är några timmar gamla är dom redan bofasta ;) haha. En stannar & en flyttar och blir 08:a ;) Juni och Juniper. Eller Juni och Junibug! Vad tycker ni? Jag gör en omröstning så får ni rösta på! vad ni tycker!   låter juniper som ett killnamn??

Nu ska jag städa burar! Skura dom lite så dom får det sommarfint :-)

Ovido - Quiz & Flashcards