Alla inlägg under april 2009

Av sara - 27 april 2009 19:01


allt är så mycket just nu, har varken tid för J, mig själv eller djuren känns det som. Alla kommer med deras problem och jag får lägga mina åt sidan. För deras skull! såklart! men nu vet jag inte om jag kan det så mycket mera, måste börja tänka på mig själv och andas lite. har knappt haft någon tanke på att det är utställning snart! är helt uppslukad av allt omkring mig.
Vänner som mår dåligt, en vän som försökt tagit livet av sig.. ja ni märker ju.. har så mycket annat att göra än att tänka på mig själv och hinna glädjas åt att det kommer att födas marsvins bebisar här till sommaren.

Av sara - 26 april 2009 18:49


pappas 45-års fest var trevlig. god mat och trevligt sällskap. Fick en hel del roliga bilder! ;) 

Idag har jag inte gjort så mycket förutom att ha grillat med mina två systrar. Det blev gott och köttet blev precis klart tills att gasolen tog slut! 
Nu är jag hemma med marsvinen och tänker sätta mig och trimma Jesperlina lite granna. Har en känsla av att det skulle behövas en hel del! 

Ha det bra i vår solen

Av sara - 25 april 2009 11:08

va? är det inte skola idag?:P jag vaknade tio i åtta och kollade på klockan och såg att jag hade somnat med telefonen brevid och tvn på full rulle.
jag kastade mig upp och tänkte att jag hinner att duscha! men sen kom jag på.. det är ju lördag och ingen mamma har varit in och frågat när jag ska upp. Så hjärtat kunde slå sina normala slag och jag somnade om tills pappa ringde och väckte mig :P

i förrgår var det matte nationella och jag vet inte hur det gick? Jag tyckte jag var smart och svarade bra men när jag känner att det går bra brukar det oftast gå åt h*lvete. Den som lever får se..

Igår var jag + nästan hela klassen ute och grillade vid en sjö! såklart nyktert! :) Vi åkte moppe nästan allihopa och vissa hade med sig kött att grilla och andra korv med bröd. Två badade och rästen spelade brännboll eller satt och sjöng till gitarr spelande!:) Man kände sig såå fri! Vid den fina sjön och bara med massa trevliga kompisar! Där hade jag kunnat stanna för evigt men sen blir det ju kallt och mammor kallar!  Men det hoppas jag att vi gör om snart.

Idag ska jag in till pappa för han fyller 45! Grattis till han! :D Jag har ingen aning om vad han ska få.. Så svårt att hitta någonting till honom. Så jag blir hos honom över natten och åker hem i morgon och sedan är det skola igen. längtar faktiskt lite fast jag har så jädrans mycket att göra! På måndag ska vi även ha skolfoto! inte ett sånt där vanligt utan ett roligt där man är utklädd eller så. Kuuul! :=) men jag vet fortfarande inte vad jag ska vara, vi har inget speciellt tema för det kommer bara göra så att typ 3 är utklädda och rästen vanliga kläder så folk får komma som dom vill men såklart utklädda ;)

Av sara - 22 april 2009 18:19

skoldans igår, njaaa... mor min insisterade på att jag skulle dansa men naa.. Det tog emot när jag skulle ut på golvet så det blev ingenting. Det var ljust och massor av folk som kollade och då gick det bara inte. Bandet var faktiskt inte dåligt och nå dansband var det inte. och det var ju ett plus! Våran skola tog hem danstävlingen och fick vandringspriset. Synd att priset inte kommer att vistas på våran skola då den läggs ner efter att jag gått ut nian.
Två av våra elever sjöng även med bandet, riktigt bra. Dom hade kunnat sjungt hela kvällen.

Mindre roligt var väl när personliga besvär tar sig till allmänna platser och besvärar folk. Det blev bråk med andra ord och jag fick hålla i en i klassen som senare fick smäll.. Och gav smäll!  Så är det. Dagens tonåringar utan censur.

I morgon är det nationella i matte och jag gruvar mig, en stickande känsla i magen.       Lägger upp en bra låt! 

Av sara - 20 april 2009 21:51


har varit i valbo idag och hittade nästan ingenting.. åkte in i lite panik för att hitta någonting till skoldansen i morgon men det såg mörkt ut.. Provade ett svart fodral i storlek 32 men den var lite trång över bysten. Så jag kollade efter en 34 men nej det fanns bara två stycken 38:or. Jag gick tillbaka till provhytten och intalade mig själv att jag kanske skulle kunna ha en 38:a men såklart inte. den föll ner.
Så jag gick tillbaka med båda klänningarna och där hängde det plötsligt en 34:a! men då var jag så trött på att prova kläder att jag sket i det och hummade för mig själv och lämnade butiken! Jag gick istället in på Gina och köpte en t-shirt. Sen åkte jag hem. Så blev det med den saken!

Vi har obligatorisk skoldans i morgon, från 19:00 till 21:30. Varför obligatoriskt?? Jag varken vill eller kan dansa, och speciellt inte till dansband. Inte precis det som får igång mig på dansgolvet.. Ända posetiva är väl sovmorgonen dagen efter. Antar jag.
I morgon ska jag ha en snabb "intensiv-kurs" i matte, runt halv 1. Men före det ska vi ha danskurs.. yippi! Dansa är roligt men ska inte det komma lite frivilligt..

jaja, nu ska jag kolla på det underbara Ballar av stål!

Av sara - 19 april 2009 19:24


halli hallå!

jag har inte så mycket att skriva faktiskt, men jag har haft en mycket trevlig helg med kompisar. I går hade vi en guitar hero/dansmatta kväll :) Vi hade mycket roligt och vi var nästan hela klassen.

med marsvinen är det bra, jag har varken sett "proppen" eller spår på senare dagar men jag tror Jocke ska ha lyckats! Jag har skrivit upp ett datum då det var spår lite här och där.  Jag kommer iallfall iväg till Sorunda! Vilket jag inte trodde först. Och med dit blir;

Mosaique's Kompis - Pet
High Hat's Sunrising - Pet
Jesperlina - Ras
Delila - Pet/ras
Ispahan - Pet
eventuellt Memento i pet också. Beroende på hur hans kropp är, han har muskler och är väldigt fin i kroppen men är ganska lång smal! Hoppas det nya fodret kan bygga upp honom lite.

nu ska jag fortsätta städa mitt rum ! Och jag vill säga grattis till min bästa vän som nu är 16 år! <3

Av sara - 15 april 2009 17:38


Jag har idag fått vetat att jag har kommit in på NV ! :)  (naturvetenskap)
Jag är verkligen glad! 

idag har jag även varit så duktig att jag har rensat och organiserat hela min garderob. Lite slängde jag och lite fick hamna i "kanske" högen ;) Vill jag inte använda det kan jag ju ha det när jag rider! Så tänker jag alltid. 

I morse var det verkligen kämpigt att komma upp, speciellt när täcket blir sådär extra skönt och kudden blir extra fluffig! Men sen också att få en varm, mysig kurrande katt liggandes på magen gör det ju inte direkt mindre sov-vänligt.. Zzzz.. Så ikväll ska jag lägga undan pluggandet för en stund och läsa min andra världskrigs-bok och hoppa i säng runt 8 tiden. Det har jag lovat mig själv. 

Av sara - 14 april 2009 18:37

Det var inte så hemskt trots allt. Vi gjorde ingenting roligt men jag tycktes överleva ändå, vilket jag inte trodde att jag skulle göra igår.. 

Våran skinnyflicka Delila fick i början när hon kom hit hår i nacken och lite ner mot ryggen. Jag mejlade och frågade om det var att hon frös eller vad som helst men det var tydligen bara något som kunde komma och gå lite. Kanske som en slyngelperiod.. vad vet jag. Men mycke riktigt har håret nu försvunnit igen. Knäppa små marsvin! :) 

Jag vet inte vad det är men marsvinen har börjat nysa ibland?, Det finns inga rinniga nosar eller ögon, inget konstigt bajs eller ljud när dom andas. Men ändå så nyser dom ibland! Vad kan det bero på??? Ni får gärna dela med er med egna erfarenheter eller teorier..

Ovido - Quiz & Flashcards