Alla inlägg under november 2008

Av sara - 30 november 2008 18:09

Puuuuh, så var den dagen avklarad!

Igår var det tjejkväll/kalas för ronja, hos ronja. Vi drack massa bål med goda exotiska frukter i! Mmmm.... sen åt vi Tacos, efterrätt och skuttade in i deras bastu med massa hårinpackning inkletat i håret! Skrattade och snackade och åt snacks i mellan åt ;) Matade deras tollare (nova scotia duck tolling retriver-vet ej om jag stavat rätt) med baconchips! sen efter någon timmes bastande kollade vi på *Mamma Mia*, lika bra alla gånger. Efter de gick några hem och jag och Moa sovde kvar :)

Idag har vi varit på folketshus, det har varit julskyltning eller vad det kallas och jag har jagat folk med lotter! Nu förstår jag hur försäljare känner sig, jag ska aldrig bli försäljare.. Vissa sa " nej jag e bara på genomresa " ... Jaaahapp, aja. Men sen skulle vi pressentera oss på en stor läskig sen och få frågor. Jag berättade vad mitt motto var och mitt favoritämne i skolan. Svarade såklart SO :) hihihi..

Min helg har varit toppen!

Av sara - 28 november 2008 19:01


Hallå alla glada!

Idag är jag på pyssel humör! Har tagit med ett fint rosa block/bok jag har tänkt göra något litet marsvinskollage av, bilder från utställningar, bebis kort, dräktighet osv. Tror det kan bli kul :-) Har gjort en till sida på hemsidan, "kullar" där jag lagt in bebiskort på dom och var dom bor osv.
Idag ska jag även väga dom lite och göra rent lite öron och så :) Ge mig pyssel!!

I morgon är det tjejkväll/kalas hos kompisen Ronja, vi ska äta tacos-titta på film och basta! Det blir nog roligt. Och på söndag ska kandidaterna till lucian vara i folketshus och snacka lite och tjäna röster ;) nervöst!

Av sara - 27 november 2008 20:45

I morse stod jag och ett par andra och som vanligt väntade på bussen, den blir fem minuter för sen.. 10 min för sen.. 15 för sen.. och till sist 20 min då jag får ett sms av en klasskamrat att just den bussen gått sönder! Två val, antingen vänta ute i 45 min ute i kylan på nästa buss eller åka tillbaka. Valet blev lätt men det jag inte viste var att vi hade NO som första lektion och alltså missade jag provet! aah! sablans. Men jag var då inte den ända som missade och läraren sa att det var OK.

Jag har i alla fall anmält till västerås nu :) 6 marsvin blir med. Hoppas på Sunrisings sista silver till Guldpet & Kompis andra silver! sen såklart kanske ett cert till jesperlina? ;-) Det ska bli spännande.
Blir gruppen våran godkänd e vi ett snepp närmare registrerad uppfödning!
Namn e nästan säkert och jag har lite småa avelsplaner på G men ingenting händer fören efter jul och jag avslöjar ingenting! hihi.

Av sara - 26 november 2008 18:58

ja vem har sagt att man måste ha gummi runt sitt hjul när man kör?
Det tyckte iaf inte den som körde den vita volvon som så fint slog gnistror runt om sig där han åkte :)

Skoldagen har varit seg, mycke stora arbeten att göra och mycket press på sig. Har ett stort NO prov i morgon på hjärnan. har 3 A4 på vad jag ska kunna för G ungefär. Känns som det inte blir något högre än G på det provet. Ack ack. Och idag ska jag anmäla till Västerås! Jag blir inte att åka men karln min!:) Blir den yngre generationen som får följa med ;) skratt.
Dom här blir med : Amaryllis i pet, Jesperlina i ras, Vide & Ispahan i uppfödargrupp ev ras, Kompis i pet, Sunny i pet, och ev jocke i pet. Har för tillfället inte bestämt mig för om han ska få vara hemma eller inte.. Egentligen vore det kanske dumt att lämna han hemma för han har då en sån fin kropp och charmig e han men man måste ju prioritera lite då karln blir att åka själv. Hade gärna haft jesperlina i pet och Ispahan och vide i ras men vi får se hur det blir och vad han säger själv att han orkar! He's the boss! :)

Av sara - 24 november 2008 15:25


Jag har bekymmer, inte så lite bekymmer heller.. Mina andra par glasögon är spårlöst försvunna, mitt bankkort lika så. men det funkar iaf inte så den som hittat det och tror den hittat en guldgruva tror helt fel. Så det ska jag försöka ordna på torsdag hos banken. Men förutom det går det inge bra i matten.. Jävla krångel tänkande de där, från att ligga på VG till jaa... mindre. Sååå frustrerande så ni anar inte! Men mor min har iaf ringt till min mentor som också e min matte lärare och min mentor har så fint förklarat att jag är så stressad att jag inte tar mig tid att tänka. Och det stämmer! Idag kunde jag f*n inte ens vad 8x8 är! AAAAAAH! satt med gråten i halsen ska jag säga er. Men det är ju skönare att vara stressad än att ha inlärnings svårigheter iaf..  Jag har som sagt väldigt fullt upp i min vardag och mamma lär då döda mig om jag inte hittar mitt andra par glasögon, hua. 

Senare ska jag i alla fall på lucia träning, och nej det är inte varje dag utan söndag,måndag,torsdag. Ska bli skönt att rensa skallen lite med fina jul sånger och trevliga vänner.

tack föresten för alla fina kommentarer, det är skönt att se att så många bryr sig. Kramar till er mina vänner! Man ska vara rädd om det man har! :)

Av sara - 23 november 2008 19:44


Tjenamors i vinterkylan! Här är det sex minus och jag håller på att frysa ihjäl. Idag har jag varit på lucia träning, vi har beslutat att vi kanditater ska sjunga Julen är här, med stämmor! Kommer låta jätte fint tror jag.
Var till Anki idag, kunde inte hålla mig därifrån när hon skrev att hon fått lite smått :) Igår skrev anki att Gnistras kullbror som hon tagit hand om inte går upp i vikt bad jag henne att kolla tänderna på honom för Gnistras bett var helt klart fel, och mycket riktigt hade han lika. Bettet gick inte ihop och som på Gnistras tänder var tänderna i överkäken brunfläckiga och konstiga så han har nog inte större chans än vad Gnistra hade att klara sig tyvär :(  Tror det kan vara anledningen till varför dom e så små. Kollar man inte sina djur att dom är OK innan man skickar dom vidare??? *MORR*

Och som om det inte räckte så hittade ju älskling en liten cream flicka han absolut ska ha säger han, jätte typad och jätte go var hon! sitta kunde hon göra ! haha ! Efter Pinglan & Yalero är hon.. Karln min har aldrig sagt så rätt ut att han vill ett marsvin på det viset. Han har tjatat om skinny men när det har kommit till kritan har det varit - njaa.. mja men vi kan väl tänka på det.. Men nu är det pang på! Men jag tycker inte det känns som jag e redo, vi sa att vi inte skulle köpa flera och så känns det lite fortfarande.. Gnistra behövde mig. Vad tycker ni jag/vi ska göra mina marsvins vänner ? :)

Av sara - 22 november 2008 13:06

Saknar Gnistra..
Det viktigaste är väl att man försökte?

Idag ska vi inte göra någonting tror jag. Jag tänkte dammsuga, damma, torka golvet och plocka lite i rummet och marsvinsrummet.

får bli kort för jag vet f*n vad ja ska skriva.

Av sara - 21 november 2008 22:42

Gnistra är död.. Tittade som vanligt in i buren hos amaryllis och promessa och där ligger hon död. Hon hade kanske något medfött fel, vad vet jag men det känns surt. Som om jag misslyckades, var ju så säker på att hon var bra nu. Skrek när jag prasslade med påsar. var alltid framme vid burkanten, nja det känns väldigt surt. Besviken på mig själv på något vis men det ska jag kanske inte vara. Men nu är hon någonstans med jesper och äter jordgubbar och grönt gräs.


Hoppas du vet gnistra att jag är glad över den stund vi fick med dig och att jag bara ville ditt bästa, du var en riktig glädje spridare trots din dåliga start i livet. Hoppas du vet de.. stumpan.

Ovido - Quiz & Flashcards