Alla inlägg under mars 2009

Av sara - 30 mars 2009 21:27

 

ja nu har då jag gråtit en hel del kan jag ju tala om. Det här borde man då sprida vidare och jag hoppas det finns en gud eller snarare djävul i detta fall som kan straffa dom hemska uppfödarna som vägrar insé vad dom gör mot djuren. Det här var verkligen hemskt att se..

http://svtplay.se/v/1497320/dokument_utifran/ett_renrasigt_helvete

Av sara - 30 mars 2009 11:55

Jag har planer på att det ska födas två kullar här mot sommaren.

Jesperlina håller jag på att kolla upp hane för fullt och har eventuellt hittat en :) Sedan vill ju J att vi ska sätta Piggelin med Jocke men vi velar fortfarande fram och tillbaka om vi ska sätta henne med Jocke eller om vi ska låna Western Prince från Anki som hon nyligen köpt in från P! Vi har kommit fram till att J är den som är mest frälst i selfarna och jag i rexarna men ingen av oss "klarar" sig utan den andre delen i allafall.. om ni förstår vad jag menar? Men med all säkerhet kommer det att födas en rexkull här till sommaren som jag även hoppas kan ge mig det efterlängtade målet! En registrerad uppfödning! :)

Idag blir det burstäd! Bjuder på en bild på Balto från igår, han älskar snö! 

Av sara - 29 mars 2009 18:16



måste bara visa några söta bilder på karamell som jag tog idag! är hon inte bedårande? :) så  nyfiken och glad precis som en liten kattunge ska vara. Men sen har hon 3 söta syskon också, men dom låg bara och tuttade med deras söta trynen i pälsen!   

sen har vi min älskade söta rara bästa Lilja Persilja på symaskinen. bästa utsikten ;)

Av sara - 29 mars 2009 11:32


idag är det en ny dag och jag vet inte hur jag ska leva den ;)
jag är så sugen på att pyssla eller något! Kanske gå ut och grilla eller vad som helst! men samtidigt behövs det städas (ordentligt) och pluggas.. har ett arbete som ska vara inlämnat på gymnastiken i morgon som jag inte ens har börjat med. det känns himla bra. Men ska jag vara ärlig orkar jag inte ens med det. en jä*la bostad till hemkunskapen som sedan svenska läraren och bild läraren ska kolla på?  bullshit. Jag kanske till och med skiter totalt i att lämna in den? för jag har så mycket annat viktigare att tänka på! som det verkliga livet kanske? som lärare tror inte existerar.

Ibland hatar jag bara lärare så himla mycket att jag inte vet var jag ska ta vägen. men aja.        Vad tycker ni om låten jag la upp på bloggen igår?

Av sara - 28 mars 2009 15:09


jag tycker den är så sorgligt fin. lyssna på texten. detta är inte alls min musik smak men den här låten tycker jag om.

Tack ewa för tipset! :-)

Av sara - 28 mars 2009 13:04


en fråga, hur får man in youtube klipp på bloggen?

Av sara - 26 mars 2009 19:41


nej usch. idag har ingenting gått som jag har velat mer eller mindre.
började med att jag igår fick reda på att jag skulle ha två prov idag + en redovisning. "jo tjena" . jag var ju sådär jätte informerad men tog iallafall med material hem för att kunna plugga in (snarare memorera) för proven som vi hade idag. No provet gick bra, jag svarade på det jag skulle så nu är det ur världen. men på So provet blev det inget bra. jag hade inte full koll på skillnaderna på öst och västfronten och skulle få ta det senare men det som irriterade mig mest var att i morse när jag bad *hon* att förhöra mig på första frågan skrek hon rätt ut i högansky för att mitt svar var helt fel. jag envisades lite med att jag hade rätt men fick ganska snabbt ge upp. jag tänkte att ja jag kanske hade fel för jag hade ju faktiskt varit sjuk måndag och tisdag och då kanske dom fått vetat något nytt. Så jag pluggade in det hon tyckte var rätt och skrev det på provet! TROR NI INTE DET ÄR FEL ? JOO!! jag svarade fel för att HON hade lärt in sig fel? varför lyssnar jag ens på henne!? jag blir galen. så ja.. jag var mer eller mindre skit irriterad hela dagen.
Men som om det vore nog så la bussen av halvvägs och jag hade klipptid...
jag ringde upp min snälla frisör och sa att jag skulle bli lite sen och det var Ok så det var bara att vänta de där jävla 20 minuterna på att bussen skulle komma så att jag kom hem. men kruxet var också att om jag blev för sen med min klippning skulle jag inte hinna till stallet i tid till min ridlektion!
men allting löste sig hyffsat förutom att jag fick stressa ihjäl mig. jag fick inget snaggat huvud eller blev påkörd. jag klarade mig och ridningen gick bra! I morgon är det fredag och jag ska ha hemkunskaps prov som blev framflyttat en vecka för att ingen pluggat. tror ni jag har material med mig hem!? nej! *bank bank på skallen* Jag har helt glömt det. Ganska lätt att glömma tycker jag när man varit hemma måndag tisdag och kommer tillbaka till först nationella sen SO-NO prov + redovisning i svenska..
ja ja.. jag får stå mitt kast.

LYSSNA ALDRIG PÅ NÅGON ANNAN ÄN DIG SJÄLV NÄR DET GÄLLER SKOLA!

Av sara - 24 mars 2009 13:50

är inte mycket bättre idag heller. ingen feber men fortfarande snorig och seg. Jag har börjat fått ont i ryggen ganska ofta och funderar på att gå till en massör inom kort.. Jag var till en sjukgymnast för ett år sedan och då fick jag övningar jag skulle göra. men tror ni jag gjorde dom? nä. så nu har jag självklart glömt bort dom! så jag har väl bara mig själv att skylla. *suck*

men man lär väl kanske ta sig i kragen och göra någonting åt det, det är väl kanske inte så bra att gå och ha ryggvärk vid 16 års ålder. men det är väl kanske också det att jag inte rör på mig.. och det är ju det där svåra också att komma ut och göra det. att masa sig ut även om det snöar eller regnar för vädret kan ju inte alltid vara soligt och varmt för att behaga mig. Jag är ju duktig i sport och gillar sport och har länge funderat på vissa saker som tex att börja spela fotboll igen eller kanske dans! Men då har det alltid blivit det där tankarna som tex att jag kommer börja och vara mycket sämre än alla andra och folk kommer titta på mig osv. det är jag hemskt svag för. Då är jag hellre sorgligt nog en i mängden än någon som sticker ut..  Men å andra sidan är jag skit dålig på koregrafi så det är väl i allafall ingenting för mig. Jag skulle ha haft en hund jag kunde gå med varje dag! jag vet att J har balto men han är så fasligt dryg! bara skäller och drar hela tiden och då blir det inte ens roligt att gå ut och gå. bara jobbigt. då drar man ju sig hellre för att gå ut än att få motivation till det. Ja ni ser ju. inte konstigt att jag inte rör mig och får ont i ryggen. Jävla skit.

Ovido - Quiz & Flashcards