Alla inlägg under augusti 2008

Av sara - 31 augusti 2008 21:03

igår fick Peek-a-boo's Hanna en liten silveragouti flicka, har inte vägt henne ännu då jag har så mycket annat att göra men stoooor är hon! och jätte snygg, blir något för den utställnings intresserade! Men något mindre kul är nog att min älskade jesper har urinvägsinfektion, han har verkat pigg och idag när han kissade var det inte det minsta rött men jag ser att han har ont så jag vet f*n inte vad jag ska göra för veterinären har stängt en vecka för älgjakt???????!!!!!!!!!!!! *arg som ett bi* Alltid är det något, jobbar hon ens?? semester hit, älgjakt dit?  Ska jag helt enkelt leta en veterinär i gävle eller så han kan få nå medicin?!  Var kan jag ta honom någonstans!!

nu blir det att söka på hitta.se och eniro.se för nu ska jag ha tag på en veterinär!!

Nej  jag tror jag struntar i skola i morgon, jag ska ju äta en muffins istället.

Av sara - 29 augusti 2008 22:13

Nu har jag lagt ut bebisarna på till salu sidan med bilder och info :-)
TA EN TITT! :D www.freewebs.com/sarixz

Av sara - 29 augusti 2008 17:57


Idag började vi tio i tolv och trökig som jag är vaknade jag halv 8a och kastade mig ur sängen för jag trodde jag var försenad tills jag kom på att jag hade sovmorgon! Sen kunde jag inte somna om och låg och vände och vred i en timme tills jag gav upp och klev åpp ;-) . Busschauffören jag skrev om i igår var ju chef för bussbolaget busspojken så när "bibblis" skulle ringa och skälla på dom bad hon om att få prata med hans chef och fick till svar att han var det så där kom man ju ingen vart & det fick bli anmälning istället. Det har tydligen varit mycke klagomål över det bussbolaget så jag tror inte det blir svårt för P att få anmälan igenom eller vad man säger..


Nu är det 7 dagar kvar tills Maria och Cindra-pindra yrtroll kommer hit! nedräkning ;) .. Igår skrev jag om en Kajsa! Jag fick svar! det var hon som ville låna min Ingresso men hon ville gärna ha honom hos henne men det funkar ju inte allt för bra om jag ska börja ta med han på utställningarna. Det är ju ganska många nu framöver så lättast vore ju om hon tog hit honan. Jag står ju för maten osv och det låter väl ändå ganska rimligt? Det är ju ändå inte jag som vill ha min hona parad..

Av sara - 28 augusti 2008 19:49

Haha nu har jag varit ute på utflykt! Jag har varit i stocklholms moske och träffat mohammed muslim. Ja så hette han men han uttalade det som múslim. Vi tjejor fick ha en kappa med luva på och vi liknade verkligen sagan om ringen legolas och hans alver. Det stank vitlök i hela byggnaden.. Vi ställde frågan varför dom inte äter gris och vi fick mycket till svar - som tex att dom drar lättare till sig bakterier & parasiter och även att en gris har en snarlika anatomi eller något sånt för att det var bara grisen som kunde ge oss hjärtklaffar och då tyckte han personligen att det kändes "kanibalism" eller vad man säger.  efter att vi varit där gick jag och tre tjejer från klassen in och åt på Pizza Hut! Det var gott och trevligt, sen bar det det av till uppsala domkyrka. Det var mer trevligt, några gravar och lite historia. Sen åkte vi hem med våran otrevliga busschafför som bl.a slog Philip & som en förälder ska anmäla. mindre trevligt kanske, bussbolaget BUSSPOJKEN är iiiingenting att rekomendera! ;-) ni kan ju hålla utkik i tidningen.

Jag har precis kollat min gästbok & där var två nya gästboksinlägg, ett från Kajsa svedberg som vill låna min Ingresso till sin hona. Läser du detta eller vet någon vem hon är som kan ge hennes mail eller telefon nummer? :) Det fanns ingen mail så jag har faktiskt letat upp en Kajsa på hitta.se och skickat ett sms till henne och frågat om det var hon :P så får vi se om jag får svar. På lördag blir det att plocka svamp & äta kräftor! *ser fram emot*

bilder på vårat besök i dom olika kyrkorna kommer då det var min kompis som fotade med hennes system kamera.

Av sara - 26 augusti 2008 19:24

Ska det vara frost i gräset i augusti? Näh. Så bort med det på momangen!

Jerry jobbar på rummet för fullt och försöker få det klart & jag bara tittar på med något marsvin och pincett i handen *tihi* Nu är det 9 dagar kvar tills Maria OCH cindra kommer! Jag kom just på att det faktiskt är på mormors födelsedag hon kommer så dom får hänga på dit med ;-) Då får mormor kul när det kommer någon ny hon kan proppa i bullar och kakor. *mohahaha*
Maria har blitt galen, hon ska ha självaste mig ut och springa med hunden och det är nästan så att jag funderar på att göra det! Jag ska nog bannemig det, jag blir så glad och allert när jag anstränger mig så mycket som att springa & träna. Lär nog vänja mig då vi kommer ha egen träning i fyra veckor!  Nepp nu ska jag och maria ut och göra byn/stan (?) farlig!

Av sara - 24 augusti 2008 20:18

Utställningen var mycket trevlig & man lärde sig nya saker. Och vädret var faktiskt underbart.

Blandade resultat, vissa bra vissa mindre bra! Började med petten där jesper ropades upp, såg ut som ett frågetecken och misstänkte att något blivit fel. Jesper skulle nämligen bara vara med i ras & inte pet men det hade blivit tvärtom så det slutade med att han blev med i både och :P han fick 88p i pet. Ingresso fick det kanske inte så jätte bra för, badade honom igår kväll och idag var han redan fet i pälsen & lite mjällig men nu ska jag börja bada honom i diskmedel istället så får vi hoppas det blir någon förändring. För Jesper i ras gick det över mina förväntningar faktiskt! Han fick 88p och blev Bir-R. kom till final men där blev det ingen placering. Det var mycket hård konkurans och jag tror han var yngst, rexhonan Argentina tog hem första platsen väl förkänt!. Men många lov-ord fick han från U & jag är sååå stolt! Kompis fick 89p i petten och kom till final, ingen placering där heller. Luneas Calaisa knep 1a pris & min trogna gurkätare Birk blev 2a! Grattis Grattis! :-D För Sunny gick det kanske inte så jätte bra, fick iaf 88p i pet och inte bättre i ras. Var nog jespers tur den här gången. Man kan ju inte alltid bli Bir ;-) *hihi*

Och jag hoppar faktiskt här av glädje för på uställningen om 2 veckor kommer jag och Maria dömma drive in petten i valbo och det ska bli så fruktansvärt spännande och kul!

Av sara - 23 augusti 2008 23:23

min älskade pojke har fått en fästing eller ska man skriva bett.. jag är skit orolig att han ska få borelia så vad rekomenderar ni där ute? Ska jag försöka få han till sjukan och bli galen på dom som nekar han tid eller bara låta tiden visa? så jevlans orolig..        Det är lite svullet och rött.

Av sara - 23 augusti 2008 11:30

Ja hua för skitstövlar till grannar som tror dom kan komma över och rycka tag i andras hundar,knäa dom i magen och dra upp dom så dom hänger i kedjan och kopplet och skrika- är det du eller jag som ska dö, inte blire jag iallfall det blir du!          jag är satans förbannad och inte ens att det är utställning i morgon kan få mig på glatt humör!! 

Nu ska jag pussa på Balto & gå och kasta ägg på deras fula hus. Goodbye.

Ovido - Quiz & Flashcards