Alla inlägg under december 2009

Av sara - 16 december 2009 18:42

Perfect, jag glömde anmäla till kista.. Hade det i bakhuvudet men det kom liksom inte fram i tid.. Menmen, kommer vara där och klämma på djur iallafall! ;)
Hade matteprov idag, det gick skit. Fick precis så jag klarde G. Matten och fysiken går verkligen skit nu, tyskan med för den delen. Och jag är så oerhört skoltrött nu så det ska bli så himla skönt med lite lov. Men lovet kommer väll kännas som en timme ledigt ungefär, så snabbt går det.


Jag ska försöka läsa ut boken Jenny skriven utav Jonas Gardell tills på fredag så att jag kan göra ett bokprov innan veckans slut och välja en ny roman. Jag har kanske läst tjugo sidor så det är lite kvar..
Utslagen har försvunnit iallfall så jag behövde inte göra ett besök hos doktorn! Vilket är skönt. Men samtidigt får jag inte veta vad det berodde på.


Marsvinen mår bra. Snart är det jul!

ny omröstning har jag också, rösta på! :-)

Av sara - 13 december 2009 12:09

Hoppas det gick bra för alla er som var på västerås utställningen, jag hade ju tänkt åka men har fått utslag över hela kroppen och det ser jätte läskigt ut.. Det kliar inte men sticks liksom och bränner lite. Jag har fått så förr men inte alls så mycket som nu. Har tid hos doktorn på tisdag klockan två. Får vi se om han vet vad det kan vara.. Jag har inte ätit något jag inte ätit förr och inte bytt tvättmedel, och inte schampoo heller.

Av sara - 7 december 2009 13:52


Idag är det sjutton dagar kvar till julafton ;-) ..
Börjar komma in i en sån där härlig julstämning när man bara längtar efter att få pynta granen och lägga paketen under. Jag sitter för tillfället i skolan och har svenska, ska läsa boken jenny utav Jonas Gardell men har inte hunnit fått den av läraren än. Fast det gått två lektioner, så jag ligger efter lite men får se till att ta igen det på kvällarna innan man lägger sig.


Vi har två veckor och två dagar kvar i skolan till jullovet. Jag har tre fyra prov att hinna med. Och några inlämningar. Ganska jobbigt. Vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt, och speciellt inte hur jag ska få bra resultat på allt. Det blir ju så att man måste prioritera något före det andra. Men samtidigt är det ämnen jag är dålig på och måste ge extra tid. jaja.


Ska försöka sätta ut Villiam på blocket och se om det kanske finns någon som vill ha honom och har en liten kompis till. Är inte sugen på fler marsvin men dom kan heller inte gå själva.

Av sara - 5 december 2009 22:32

Idag är det 19 dagar kvar till julafton. Jag har kommit fram till att jag har alldeles för höga förväntningar på julen. Därför känner jag mig alltid nedstämd och oerhört ensam över jul. När man konstigt nog har som mest folk omkring sig, jämt.

Marsvinen mår bra, bättre. De flesta har repat sig helt utom Ispahan..Han är fortfarande väldigt tunn men mycket piggare och har lagt på sig lite. Tre marsvin går fortfarande ensamma. Jocke,Villiam och sunny. Jag tror jag har löst situationen. Skriver när det är klart ;)

Maria kom igår, vi har tagit det rätt lugnt. Pratat och shoppat och gossat med marsvinen :) Vi har saknat varandra så mycket. Och vi har turen att ses nästa helg också då det är utställning! :-) Kan inte beskriva med ord vad hon betyder för mig, min bästa vän.

Nu ska vi fortsätta kolla på beck sen kanske vi sover, båda är jätte trötta efter en hel dag med massa shopping.

Ovido - Quiz & Flashcards