Alla inlägg under februari 2009

Av sara - 27 februari 2009 16:50


å vad avis jag är på alla er som åker på utställning i morgon! =) 
jag vill ju också!
Idag fick jag bekräftelsen och det är ju mycket djur anmäla!
Som tex 13 rex seniorer (!) Jesperlina får konkurans med stora bokstäver! :P Och 11 self seniorer! Mycket det med!

34 pethonor och 18 pethanar! :-) gud så roligt! Jag hoppas Sunny och Kompis får sina sista silver! Hoppas hoppas hoppas! Det vore så roligt..

Provet ska skrivas och jag pluggar för fullt ska ni veta, är så orolig över vad som ska vara med och vad som inte ska var med på provet.. Att jag kanske lägger för mycket tid på det ena istället för det andra. ja ni vet ju..

p.s Ny omröstning!! den förra "stressar du ofta" blev svaret som vann " ja varje dag " .. där ser man. De flesta stressar lite någon gång under dygnet.

Av sara - 26 februari 2009 22:31


Igår på förmiddan var jag upp och red Zindy, hon var allert och såg spöken lite här och där (som vanligt).. Så efter det var jag lite mör i kroppen efter alla hennes idér om att springa åt andra hållet.

På eftermiddan åkte jag till en kompis och vi hade det jätte trevligt.
Vi åkte till en plats i skogen där det var lite folk som grillade och åkte skoter + tefat! Det var trevligt men efter en stund började vi frysa och tröttnade lite så vi åkte och köpte godis och tittade på film istället. Vi började med Narnia 2 men tröttnade efter halva då det inte var något som hände i den, och böt till den nakna trummisen istället! Den var  lite bättre, iallfall roligare men olyckligtvis såg jag inte hela då jag somnade lite graciöst.
Idag har jag varit på lite kalas, J's pappa fyller år så vi har ätit och fikat lite sedan åkte jag hem för att sedan åka på ridlektion. Jag hade Fluff och han var då på sitt värsta humör. Vi hade hoppning och som vanligt så ska han springa som en jäkla bulldozer och ha dragkamp. Jag tröttnade efter en stund och styrde in han i väggen så han fick stå och stirra lite.
Hur rider man egentligen en häst bra som inte lyssnar för fem öre? Som tar varje chans till dragkamp om den får? Man får ingen kontakt med sånna hästar och hinner inte jobba med dom tills dom är villiga att ge sig innan lektionen är slut! aaah! *sliter i håret*

Om 8 dagar är det utställning i valbo, jag har hållt igång med trimmandet men har lite kvar på både Jesperlina och Vide. Sen har jag helt glömt bort att jag ska ha hjälpt Katrin med att visa hur man trimmar så det blir väl ingen höjdare kanske.. Men man kan ju inte vara bäst från start.. Sen är nog petten roligare iallafall som första-gångs-utställare.

undra vad jag ska hitta på i morgon?

Av sara - 24 februari 2009 18:35


Efter en stunds grubblande hos doktorn kom han fram till att J har en inflamerat spottköttel någonting.. eller ev en sten där i! Man kunde tydligen få stenar i munnen med precis som njursten och liknande. Låter varken så skönt eller fräsht men medicin fick han så han ska bli bra snart!

Idag handlade jag solrosfrön och en ny salva att smörja tassarna med! Solrosfröna gillades icke så dom får jag väl äta själv då för dom var faktiskt delikata ;)  Men salvan är nog till och med dom nöjda med för jisses vad den luktade ljuvligt, - eucalyptus! Hoppas den är bättre än den förra LDB salvan.


M har skrämt upp mig med att mina små fyrbenta gobitar kan ha blivit rökskadade.. är dom så känsliga? vi var ju så snabba? Ingen av dom har visat någon symptom på någonting så om dom nu skulle vara irriterade i luftvägarna tror jag att dom hade hostat eller andats konstigt! Jag som oroar mig för allt och inget tänker inte sitta och oroa mig för det här med.
Tror ni att det är någon fara med dom? Dom är precis som vanligt..

Till alla er som ska på utställning i helgen önskar jag er lycka till! :-)
Hoppas ni blir nöjda med resultaten och får en trevlig dag.

Av sara - 24 februari 2009 09:41


igår kväll när jag kom hem och alla låg och sov möttes jag av en tät gul rök i huset! Jag förstod genast att det var pannan som hade krånglat igen men sån här rök hade det aldrig varit så jag väckte J i panik som sov och bad han springa upp till hans mamma.
Efter en stund insåg vi att vi behövde ringa brandkåren för att elden i pannan inte skulle sprida sig längre och längre in så det till slut tog eld i huset! Nu löste sig allt bra men det blir nog dyrt för pannor tror jag inte är billiga och den hade till och med börjat smällt.

Så inatt har jag haft 5 gallerburar ståendes i rummet för att dom inte skulle skadas utav ev rök som skulle krypa under dörren! men det gick det med.

J har fått någon inflamation i halsen och kan inte prata så nu ska jag åka till sjukan med honom!

Av sara - 22 februari 2009 19:13



efter att jag gått på rosa pantern 2 kom jag hem och åt lite, då var mina syskon där och dom ville gärna också gå på bio så då blev det att jag följde med en till gång. Denna gång på Valkyria! -den var sådär..
Jag gillar sånna filmer så det var inte det att den inte var i min smak utan lite seg till en början. Men sen blev den lite bättre! Den fick ett oväntat slut. men som en sammanfattning rekomenderar jag att hellre titta på rosa pantern som var precis lika rolig som den första om inte roligare ;-)

Jag sov över hos min storasyster Hanna och vi var uppe ända till halv tre!
Vid 1 väckte hon mig och tyckte att nu var det dags att stiga upp för en halvtimme senare skulle vi gå till hennes kompis och fika lite.

Nu är jag hos J och vi ska äta lite hemgjord pizza med the family. Alla syskonen är här så man ska väl försöka vara lite social ..  Melodifestivalen var för övrigt inge bra heller. hade stora förhoppningar nu när både Molly och BWO skulle vara med men ingen av dom hade någon direkt yippi låt. Men Molly sjöng strålande vackert och var såå mkt bättre än Amy! hihi.

fortsatt trevlig söndag.

Av sara - 21 februari 2009 14:22



jag är lite rastlös nu medans jag väntar på att lisa ska komma hem och ta oss på bio! :) Det blir en tidig bio, sedan kommer syster hanna och bror fredrik och hälsar på lite. Som vanligt ska hanna dra med mig hem till henne och mysa framför film och med alla hennes buddah grejor ;-) .. Hon är mer buddist än kristen faktiskt. Jätte söt e hon! :-)

Men nu till den roliga grejen, jag tittade på lite semester bilder och hamnade Mauritius mappen! Så här kommer lite djurbilder som pappa och lisa tagit under tiden dom var på Mauritius för ett litet tag sedan.
visst e dom fräna!!

Av sara - 21 februari 2009 12:22



nu e jag hos daddy cool. Av resenärerna fick jag två armani trosor och ett par CK trosor.. och godis :P hah. Och när jag skulle titta på bilderna dog kameran efter 5 min ;P

Idag ska vi gå på bio jag lisa och älskling. Det blir rosa Pantern 2 !
"  I wod lajk toh baj a dambögä " , den e så snuskigt rolig! :-) jag hoppas tvåan är precis lika bra.

Just nu håller jag på att nerdrogas utav den utsökta lukten utav porterstek.. mmm ! Det är mums det! Hoppas det blir en bra dag! även för er!! :)

Av sara - 20 februari 2009 11:21


Jag har börjat piggnat på mig lite i alla fall, ingen hög feber men istället har jag väldigt ont i halsen och huvudvärk när jag reser på mig. Men jag känner att jag har fått lite energi tillbaka och magen kurrar lite.  

Ska göra ett ryck och åka till pappa idag, min syster och min pappas fru har varit i thailand i två veckor så jag hoppas dom har något fint med sig hem till mig! Och kort! det är så roligt att titta på! Känns som det var jätte länge sedan jag var utomlands.. Hoppas vi åker det här sommarlovet också.

Igår tittade jag på serien Knutby -vägen hem. Den är inspelad här där jag bor. Vid stugan ovanför Jennifers stall har dom bland annat spelat in lite.
Den var inte så imponerande, trodde den skulle vara bättre.

På tal om ingenting så tittade jag på Oprah nyss, en himla smart uppfinning har hon skaffat sig. En "kindler" , det är en liten mekanisk bok kan man säga. Man laddar hem böckerna till den och man behöver ingen dator för att göra det. Utan minneskort rymde den 200 böcker och med minneskort 3000!
Jag gillade den. Undra om man kan få tag på den här? Någon som hört talas om den och kanske vet var den finns? Isåfall kanske det är någonting att önska sig till födelsedagen! 20 mars! Dagen innan kallhäll utställningen :-)

Nu ska jag nog kanske kolla om det finns någon mat att göra, kanske. Annars nöjer jag mig med att kolla på Rachael Ray.

Ovido - Quiz & Flashcards