Alla inlägg under maj 2009

Av sara - 30 maj 2009 14:15



är det inte för härligt väder!? Nu har man ju bara 10745,000 anledningar kvar till att längta utomlands :) alltså en anledning mindre! 

vaknade vid 12 ungefär, med en näsa lika täppt och kladdig som en hög med modell lera. Gick upp och åt lite macka och sen hoppade jag ut genom fönstret och la mig på taket! Jag var tvungen att lägga två mattor och en handduk över plåt-taket för att det inte skulle brännas! Sen har jag legat där tills dess :) då jag kände att nu när det nog dags att gå in en stund! 

Så det jag ska göra nu är nog att sätta på mig lite andra kläder och sedan kila upp till fotbollsplan! älsklingen har match och jag har lovat att komma och kolla. Det blir en sminkfri dag idag.. så gott jag kan iallafall.. Men det är inte så lätt när man själv tycker att man ser ut som ett monster och bara vill dölja sig under sminket. Jag har provat medicin och salvor och ingenting verkar bita på min dålig hy. Jag har provat äta nyttigt, sova bra. inte stressa.. men ingenting hjälper iallafall! Och att vara utan smink hjälper mig inte heller. Så jag får helt enkelt se ut som ett monster. Tack för mig. 

7k

Av sara - 28 maj 2009 14:46


hemma från skolan idag, förkyld.. 

missade ett tyska prov idag, också bjöds det tydligen på glass. Alltså inge roligt att vara hemma i detta nu. Vädret är tråkigt men J har iallafall varit ut och plockat gräs åt pipdjuren så dom är nöjda. ååååh... kommer inte på något att skriva om!!!!

Av sara - 26 maj 2009 17:49



känn er avis sims freak! för jag har just fått sims 3!! :D har höga förväntningar. 

Piggelin växer : ) det är så roligt att se, blir så sugen på marsvins bebisar nu när de flesta har fått en kull eller har en på G :) 

snart är skolan över, det är väl drygt två veckor kvar. Mycket roligt kommer att hända dom senaste veckorna i skolan men också mycket som ska in!
Jag har en hel del arbeten jag ska lämna in idag så därför har jag inte tid att sitta här och skriva! adios!

Av sara - 24 maj 2009 12:37


Jag vet inte varför men jag drömmar sånna hemska drömmar om nätterna.. Sånna som när man vaknar upp fortfarande tror är sanna och blir alldeles rädd och arg för! Som det tar minuter för att förstå är bara drömmar.. Kan fortfarande sitta och tänka på den och tro att det har något med verkligheten att göra. :/

Det blir inte så mycket bloggande nu för tiden, jag gör ingenting speciellt men får bara ingenting att blogga om. skrivkramp kanske. Vi har fått varit lediga från i onsdags och det har varit underbart. Skulle ha pluggat betydligt mycket mera men jag får bara inte till det. Lite har jag gjort men inte som jag kanske skulle. En jädrans svår bok recension ska in. På engelska dessutom, på en bok jag har läst ungefär halva som är skitsvår.. Får försöka skriva som om jag har läst hela och kanske läsa lite på dom sista sidorna för att förstå något slut. Fusk jag vet.

Om någon vecka är det utställning i valbo och vi har anmält endast pettar den här gången. Vide ska växa på sig ytterligare, Piggelin dräktig, Jesperlina ska sättas med hane vilken dag som helst och Delila ska också få växa på sig lite till ras debuten :)  Pettarna är ;

GULDPET Mosaique's Kompis
High Hats Sunrising
Delila
Moonias April Fools Joke "Jocke"
Ispahan -  som har fått en otroligt fin och stadig kropp.


Av sara - 20 maj 2009 16:36


här har ni henne ! :) ... hm.. jag gissar på 3-4 bebbs.

Av sara - 20 maj 2009 13:48


Tjenixen :-) Länge sedan jag skrev sist tror jag. 

Helgen som var har varit den absolut bästa på länge. Ni har säkert läst om hur den var och om inte kan ni ju läsa den hos Maria, det funkar tydligen inte att ordna en länk på namnet så här är adressen - marias.bloggagratis.se

Igår hade jag utvecklings samtal, det gick bra och jag satt nya mål. Nämnligen att orka hålla ut :) kände inte att jag hade något annat mål än det och att lämna in lite gammalt jobb. Jag fick även veta mitt resultat i engelska nationella. VG+.. Fick även VG+ på min engelska uppsatts där jag tyckte att jag bara babblade och skrev strunt. Det kanske jag gjorde också men att språket och stavningen var bra i övrigt. ;) 

Det ser ut att bli fint väder idag så kanske att man kan ta ut marsvinen lite. 
Jag ska även försöka vara duktig idag och plugga massor, ut och springa och sedan städa marsvinsburarna. :) Låter som en rätt trevlig dag faktiskt. Och Piggelin är till synes dräktig. Jag ska klämma och känna lite senare :-) Någon som kanske är sugen på en creme eller pew bebis till sommaren? :)

Av sara - 14 maj 2009 19:24


Hejsan ;)

Idag har jag tagit bort stygnen! mamma gjorde det och jädrans vad yr och illamående jag blev när ett av stygnen hade satt sig fast i huden och inte ville släppa utan började blöda! Det var för mycket för mig :P men det gick. 

Idag har jag packat alla kläder och saker jag ska ha med mig för en helg med Maria :) I morgon ska vi först på kinaresturang sen drar vi vidare med hennes kompisar på Rix Fm festivalen ! :) aldrig varit på en så jag hoppas att dom är bra! 
Och på lördagen är det eurovision song contest och då ska vi vara ett helt gäng hos Maria och titta. Spännande. Jag är helt säker på att vi inte tar hem det i år, det behöver man inte ens vara spå gumma för att förstå :) 
Piggelin börjar bli rund om magen men jag är inte så bra på det där att känna foster, men jag tror hon är dräktig. De har fått gräs att smaska på så nu är de nöjda. 

ha en bra dag.

Av sara - 12 maj 2009 22:27


nationella i no idag. Biologi! Det gick super! en fråga var ; två skäl till att använda kondom! plätt lätt! jag skrev svar på varje fråga och tror jag kommer få riktigt bra :) hihi. 

Idag red jag zindy, jag skulle hoppa på henne för första gången och la upp ett litet kryss. Hon är en hopphäst och jag viste att hon skulle hoppa högt men inte sååå högt! Första skuttet hoppar hon rätt upp över en meter med alla fyra och jag gör en volt på sidan av hennes hals och landar på fötterna :P Jag klarade mig och var uppe på hästen mot hindret igen inom 3 sekunder. Då gick det bättre. Förstod senare varför hon tog sånt skutt, hon hoppar högt och har inte hoppat på länge så hon viste inte hur mycket hon skulle ta i ;) så det blev lite väl mycket. Men efter några skutt fick hon in snittsen och hoppade fint. En upplevelse det med ;) Första gången jag ramlar av på 3 år ungefär. Näst sista gången jag ramlade av var på min foderhäst Danilo när vi var ute och sprang barbacka i skogen och han tyckte det var så roligt att han bockade och jag gled lite sakta ner på halsen och landade skrattandes på rygg! Men nu! Har jag gjort det igen! haha!

Vi får se om jag orkar rida i morgon igen. 

herr Lancelot verkar trivas bra, lugn som en filbunke och springer inte alls runt i buren när man vill gossa lite. Toppenbra kelis! Så söt också! J vill att han ska stanna för evigt. mihi. 

Ovido - Quiz & Flashcards