Alla inlägg under juli 2008

Av sara - 31 juli 2008 22:48

Idag när jag gosade med Villiam hittade jag en knöl lika stor som en tia och ungefär 1 cm hög under huden, vad kan det vara? vet du eller vet du någon annan som vet vad det kan vara eller, varit med om liknande själv kan du väl säga till.. under pälsen ser han inte irriterad ut och när jag nyper lite på den skuttar han till lite som att det är obehagligt men skriker inte som att det gör ont. Nu kanske du tror jag är en jätte dålig ägare som inte märkt det tidigare man jag har endast ägt han i 4a dagar. vad ska jag göra? 

Av sara - 30 juli 2008 19:10

Idag har jag varit och handlat lite, 2 ursöta vattenflaskor jag köpte endast för att dom var så söta sen en låda att ha min pelletsblandning i. Sen en söt tröja jag hittade, ost till ikväll,en ny större klosax, lite godis till hamstrarna och till marsvinen sen en söt matskål och sist men inte minst två påsar med lottie pellets jag ska ha i min blanding -havre&vetekli & maskros med linfrö. Det var nog allt.         Här kommer lite bilder.

Av sara - 29 juli 2008 18:40

Jag har aldrig ätit en sån god lax i hela mitt liv och då är jag laxfantast. Dom vet då verkligen vad dom sysslar med, vissa resturanger tror dom kan komma ut med en torr bit fisk som smakar just TORRFISK! :P Men inte här, då smakade det lax men inte fisk. till det var det potatisskivor med massa gott jag inte vet vad det är. På menyn stod det iaf Grillad färsk laxfile med bryggans delikata potatissallad. Till efterrätt tog jag vit chokladpannacotta med nån jordgubbsmousse (stavning?) . Mycket fint upplagt så man ville ju knappt röra det. :P J åt kalvfile med potatisgratäng mm och till efterrätt vanlijglass med hemgjord flarn och hjorttronsylt! Mätt i magen vart man då verkligen! En resturang att varmt rekomendera!

Och efter det tog vi en sväng förbi ett litet sammhälle där jag köpte rökt regnbågslax av en riktigt gullig fiskargubbe! mysig var han och han berättade en hel del om allt fiske och hur besvärlig sälarna var när dom hade betat av deras fångst. Skallen på bilden är från en säl som han tog upp och den vägde 218 kilo! En trevlig utflykt var det.

Promessa får nog många små skulle jag tro, när jag såg skillnaden på henne och Betty hemma hos Anki var den stor! Promessa är nog dubbelt så stor som betty! Och man kan till och med se hur de rör sig där inne. Nu ska jag nog ta och anmäla lite djur till klubbmästerskapet och valbo.

Startfältet blir nog att se ut såhär ;)

Mosaique's Kompis,Pet ev ras.
Mosaique's Jesper,Ras.
High Hat's Sunrising,Pet & Ras.
Sågstugans Ingresso,Ras-pet (???)
Peek-a-Boos Villiam,Pet ev Ras.

Av sara - 28 juli 2008 17:34


Ta dig en titt och lämna gärna ett avtryck i "tassboken" ;)

www.freewebs.com/sarixz

Av sara - 28 juli 2008 14:51

ja dom funkade inte alls ihop och det anade jag nästan, två avelshanar över 1 år. vad var oddsen? Sista hoppet är väl att prova Villiam med Ingresso men tveksamt där med men prova kan man ju göra. Annars vet jag inte hur jag ska göra? leta på en steril keltant åt Villiam som han kan gå med eller sälja Jocke då jag inte har någon användning för honom och låta V gå med Memento? Jag vill inte sälja Jocke alls men att ha flera hanar som bara går runt kan jag inte ha. Villiam ska jag iallfall ha att avla på men jocke har jag ingen användning för, låter hemskt att säga så men rent avelsmässigt har jag inte det. han är skitsnygg och utställning funkar han till men då har jag redan 8a andra jag vill sattsa på.. krångel eller hur? Återigen, varför kan dom bara inte äta sitt jäkla hö och se glad ut :P

här kommer bilder på nya burskåpet och dess invånare. gallerburs invånarna får komma med en annan dag.

första bilden är Mosaique's Kompis & Mosaique's Jesper
andra bilden är High Hat's Sunrising & Peek-a-boos Hanna
tredje bilden är Moonia's April Fools Joke & Wira's Memento som inte vill synas.

Av sara - 27 juli 2008 22:48

Ja nu är dom här !

1. Peek-a-Boo's Hanna & Peek-a-boo's Villiam
2. Sågstugan's Ingresso & Sågstugan's Promessa

Ja nu är dom hemma och allt har gått bra, Hanna badade jag och satt ihop med Sunny det spelar ingen stor roll om hon inte har hunnit blivit dräktig än för hon har ju tid på sig, det gick perfekt från start men jag trodde inget annat heller då sunny ( high hat's Sunrising ) är genom snäll och älskar alla djur. Hanna la sig i huset och började mumsa i sig lite hö medans sunny käkade lite vitkål. Däremot för hanarna gick det inte direkt skitbra, skulle sätta villiam med "Jocke" & "Dracula men det gick inte allt för bra, Dracula & Villiam gick bra ihop men inte Jocke och V, Jocke kurrade först men då började Villiam hacka tänder och då gick allt åt skogen, dom flög inte på varandra men V visade tydligt att han tänkte styra flocken. Jag provade både inne i nya burskåpet och ute i stora uteburen och där kunde dom väl äta lite utan att hacka tänder hela tiden men riktigt nära varandra kunde dom inte komma. Jag ska prova lite i morgon då man har mera tid på sig och kan hålla mera koll.

 Men iallfall så är Promessa & Ingresso installerade i en egen bur då jag tycker det är dumt att stressa upp henne för mycket när hon är så pass mycke på tjocken och kastade sin förra kull. Får se hur det går med hanarna i morgon, går det verkligen inte får jag prova sätta han med Kompis & Jesper men det tvekar jag på att det går då Kompis är så jäklans ranghög & inte tål något marsvin förutom Jesper. Krångligt sånt där, att dom inte ska kunna äta sitt hö och se glad ut? :P *ironisk*

Av sara - 26 juli 2008 14:05

puuh, man orkar verkligen inte göra något. Så här var man inte i grekland fast det var mycket varmare? Fast då badade man hela tiden också..

Vet inte vad det är med marsvinen men dom ska göra tvärtemot vad jag vill, inte sitta still när man ska försöka ta ett hyffsat kort till hemsidan och inte låta sig bli trimmad utan bara vara lite små jävlig. Är nog kanske värmen fast dom har det hyffsat kallt ändå. Får försöka lite senare. Ja vad ska jag mer berätta tro, jo jag har åkt lite fyrhjuling med J's lillebror! Det var skoj, har inte åkt på ett tag sen min egna lillebror lät hans kompis vars namn inte är värt att nämna åka på den & fick tillbaka den kraschad och tror du att han har lagat eller ens gett oss någon ersättning? NÄE.

Hittade på denna bild på Kompis när jag kikade runt lite i zoonens marsvinsgalleri, är han inte för söt? Stencool från födseln säger jag ;)

Adios!

Av sara - 25 juli 2008 14:53

Ja nu har jag flyttat min blogg hit för att den förra sidan e lite allmänt mongo, bilderna blir knäppa och lika texten så nu finner ni mig här!

Idag fick vi ledigt och då passade jag på att plocka hallon, hallon-mjölk & bröd är så gott! Verkligen sommarsnask, :) Och marsvinen är lyckliga som får vara ute dagarna långa och suga i sig sommarvärme! På söndag får jag hem Ingresso & Promessa *lycklig* Det ska bli så kul med petbebisar. Nej nu ska jag bokstavligen hoppa ut genom fönstret och lägga mig på taket och sola.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards