Alla inlägg under januari 2010

Av sara - 29 januari 2010 07:47

Ja må han leva, ja må han leva, ja må han leva ut i hundrade år! Idag är det min underbara lillebrors födelsedag och han blir 14 år! Läskigt att se han växa upp och bli så stor, nog för att han varit längre än mig i över ett år men att han inte är en liten knodd längre som bara kollar på emil i lönneberga hela dagarna är ju lite tråkigt! men men alla ska vi växa upp :) Ska försöka hitta en bra present att ge honom, tycker det är så svårt att handla åt killar i den åldern.

Ligger i sängen med lilldatorn på magen och knapprar, jag missade bussen som gick kvart över sju så får helt enkelt vänta tills kvart över åtta. missar ungefär tjugo minuter utav svenskan så alltså inte allt för farligt. Det har börjat en ny kille i vår klass! en kille som kommit till oss från australien och är utbytesstudent, han kan inte ett ord svenska! Han ska vara hos oss i ett år och ska inte ens åka hem till sin familj på sommarlovet! tufft tycker jag.

Av sara - 27 januari 2010 18:07

Nu ska ni få höra vad jag ska göra för bus utan mina föräldrars godkännande. jag ska pierca tungan kvart över fem på fredag!! allt som behövs är en förfalskad lapp skriven av mig själv (: perfekt ! så ssssschhhhh... skvallra inte!

<3

Av sara - 17 januari 2010 22:15

vill bara skriva det här, till den bästa personen i världen. som betyder mest i universum för mig. som oavsett vad, är nummer ett. 

vänskap är som vin, den blir aldrig dålig. Bara bättre med tiden.

Av sara - 15 januari 2010 13:00


Solade lite solarium igår kväll och har sedan dess varit alldeles yr och mojsig i huvudet. Även lite illamående. Det satt kvar i morse när jag skulle kliva upp och göra mig i ordning inför skolan, så jag hoppade ner i sängen igen och sjukanmälde mig.
Vaknade av att mormor knackade på dörren och frågade om jag sov och gav lite knäck till sjuklingen, haha. Så nu är jag uppe och har gjort lite nytta, har städat ur lite lådor och kastat lite skräp.

Just nu sitter jag och chattar med mamma på facebook, fast hon sitter på nedervåningen och jag uppe på mitt rum. Hör hur hon knappar på tangenterna där nere :p Har lärt henne säga brb = be right back istället för kommer strax. Och thx = thanks istället för tack. Och K istället för okej :P Så nu sitter hon och försöker få in orden i en mening som brb ska laga mat och K hej, när hon ska logga ut ;) Gulligt.
Senare mot eftermiddan ska jag åka in och kolla om jag hittar en fin tröja jag sett och ett par jeans för 150 kr. Sen ska jag fortsätta in till pappa och umgås lite med han och resten av familjen där.

I morgon ska jag först upp klockan kvart över elva och kolla på två kompisars ridlektion, sen ska jag på styrelsemöte hemma hos anki :) Och senare mot kvällen ska jag på tjejmidda! Kuul! Så den här helgen hoppas jag blir riktigt bra.

Av sara - 11 januari 2010 10:04

Första dagen i skolan efter två och en halv veckas underbart lov.
Jag började med en timmes kemi lektion, tjugo över åtta. Vi har börjat precis som vanligt med alla lektioner och inget segande trots att våra små hjärnor stått på standby i två och en halv vecka. Nu har jag håltimme och har lyckats skrivit klart ett svenska arbete som ska vara inne senast onsdag så det var ju bra.
Men jag har flera prov jag ska göra som jag inte gjorde innan lovet, tyska kemi och fysik prov. Och ett naturkunskaps prov som kommer om en eller två veckor. Sen är den kursen avslutad.

Idag skulle jag ha umgåts med sandra egentligen men det får nog skippas, har alldeles för mycket plugg att göra. Och sen ska jag hinna med marsvinen. Trist..
Men något positivt med i morgon är att jag börjar halv ett och får sova ut lite i allafall.

Av sara - 7 januari 2010 14:44

nu är det fyra dagar kvar tills skolan börjar och jag börjar få lite lätt panik, då vi skulle ha läst ut en bok under lovet och även gjort ett bokprov. Jag har då såklart inte gjort det. Får försöka skylla på att jag varit bortrest under jul och nyår till min sura mentor som jag fan hatar. 


Idag har det varit riktigt skönt ute, 14 grader bara och soligt.
Igår provade jag även att gymma lite, inte min grej tror jag men någon gång ibland skulle inte vara så tokigt.
Idag har jag solat solarium och ska försöka göra det regelbundet så att man får en fin bränna. Är ju bara det att det tar sån tid! Det ska gå fort! Annars tröttnar jag lätt :p  

Nu ska jag göra lite mat, korv och pommes. Sen ska jag sätta på mig lite skrotkläder och gå upp till mormor och städa åt djuren :)
Av sara - 5 januari 2010 13:09

Gårdagen i Kista var jättebra. Rätt så lite folk och djur men vi lyckades dra ut på tiden bra ;) Det var jätte roligt att dömma! Men finalen är alltid lika jobbig :p
Någon som inte alls tyckte det var lika roligt på utställning var nog den missnöjda bengalen på andra sidan som satt och skrek och försökte ta sig ur buren hela dagen.
Det var skönt att träffa min maria igen, det behövdes.

Nu ska jag fortsätta sitta här och ha ångest över att det är skola om sex dagar sen ska jag göra mig i ordning och kila upp till marsvinen.

Av sara - 3 januari 2010 16:33

Dags för ett inlägg här tror jag. Märker att jag är riktigt dålig på att skriva.

Jul och nyår har varit, båda har varit jätte lugna och trevliga. På julafton var vi hos min mormor och firade, det var jätte trevligt. På juldagen var jag och min lillebror andreas hos pappa och firade. Också trevligt. Har fått många fina saker men två saker som sticker ut lite från mängden är en biljett till melodigfestivalen den 13 februari och en ny liten dator som verkligen är kanonbra.

i måndags åkte jag upp till ramsjö och åkte skoter i fyra dagar. jätte fint men gud så kallt. låg mellan 25 och 30 grader alla dagar. bilarna ville knappt starta :p


i morgon e det kista som gäller... oerhööööört nervös

Ovido - Quiz & Flashcards