Alla inlägg under oktober 2008

Av sara - 31 oktober 2008 15:04

nu sitter jag här med tröjan blöt :P Jag, maria & marias syster Sara har spelat ett spel som heter flodhästen.. På en grej skulle jag ha vatten i halsen och gurgla min favorit melodi. Jag lyckades men jag blev lite blöt då jag brast ut i skratt några gånger.

Och shoppingen igår då, lyckad men samtidigt inte så lyckad. MITT BANKKORT slutade funka efter 3 köp, mitt nya! som jag aldrig handlat på och den låg så fint i min plånbok i min väska utan nycklar eller mobil så VAD får dom att gå sönder? plånboken? Så tillbaka till banken igen på måndag..
Fick iaf låna pengar av maria som mamma så fint sen satte in på hennes konto. :) Men en halsduk,en t-shirt ett par vantar och ett par jeans hann jag med att köpa! Vi köpte också två Smoothies, maria köpte en med jordgubb,björnbär och blåbär, jag köpte en med kiwi,melon,passionsfrukt.
Jag kom inte på fören efter jag köpt den att jag var allergisk mot kiwi men det blev ingenting då varken jag eller maria orkade hela. Smakade mer yoghurt än "smoothie". Och förbereder inför utställningen i morgon gör vi, vi har filat och smörjt tassar,klippt klor och jag har även agerat stylist åt cindra pindra yrtroll:) men den söta saken får ni som kommer till kallhäll se i morgon:)
  Och snö har det kommit där hemma! Hos J var det en och en halv dm! wooow säger jag ;) då kan jag göra snögubbe i morgon kväll. 

Av sara - 30 oktober 2008 11:39

Nu är jag hos maria! :) vi har det jätte roligt och även mina små marsvin verkar tycka det är roligt att vara borta eftersom det är race på kvällen när man vill sova..
Det kommer nog osa vitlök om oss idag skulle jag tro för igår åt vi grönsaker som vi doppade i vitlöks dipp och till frukost åt vi limpa med vitlöks salami ;) så se upp alla vampyrer!!

Efter vi gjort oss i ordning kommer vi att åka ner till city och shoppa lite!
Vi ska även leta oss till gammla stan! Hoppas jag hittar något snyggt!

seeeee ya! :D

Av sara - 27 oktober 2008 22:17

Nu är jag, älskling & maria hemkommen från ockelbo. J tränade och vi hade roligt med erik istället. Först handlade vi på ica till svinen, sen mötte erik oss och vi gick hem till han för att hälsa på hans otroligt trevliga (läs rabies smittade) hundskrälle. Skällde från att vi kom till att vi gick, även om han fick godis morrade han surt medans han tuggade. *morr*... ville kväva han med min strumpa:P

Sen gick vi till den otroligt döda ungdomsgården, Erik sjöng kareoke och jag vek mig dubbelt i skratt av hans målbrotts bröl! Maria skrattade också, fast mest åt mig:P Sen åkte vi hem och här sitter vi nu! :) Vi har faktiskt gjort massa mer idag också. Varit ute med katterna (som e innekatter), en upplevelse för maria HA-HA.. sen har jag och J städat burar medans Maria var så söt och diskade matskålar rena från kligröt!  Men en tråkig sak...
Memento
blir inte med till kallhäll på lördag, JOCKE den apan har "spermat" ner memento på ryggen och såklart är det ju stenhårt men som att det inte var nog så rök han ihop med stackars memento och gav han ett bitsår & gjorde så att hans "sperma fläck" åkte upp och han blev alldeles röd och fri från hår på en fläck så nu tycker jag synd om stackars memento som får stanna hemma och missa sin första pet bedömning och maskerad.. :/ Men så är det..

Nu ska vi busa vidare. (maria ska spela sims ;) )

Av sara - 26 oktober 2008 13:59

började med att jag gick upp allt för tidigt pgr av omställning till vintertid.. Kunde inte somna om så istället la jag mig framför tvn, vid 11 åkte jag upp till stallet och red med jennifer. är hästvakt åt en kompis som är i värmland!
Gårdagen var lite olabalola, hästarna var hel tokig och i gallopen drog dom på så vi missade svängen vi skulle in på med några hundra meter :P Idag har vi hoppat och älskling har filmat! mycke skratt & skutt! :-)
om 2 & en halv timme åker vi in till gävle station och hämtar MARIA! :D weeho. :D


men ja, ville inte direkt att de skulle bli såhär, en sur morsa och en sur sara.
Ja vad säger man inte förutom VAD FAN SKA man med en skitgrinig morsa till? Då e jag hellre utan, tack för mig.

Av sara - 23 oktober 2008 22:13

hur i helskotta förklarar man dessa ord ;Kulturella, Intellektuella, mental, spillror, berövade, status, antisemitiska? Har till svenskan i morgon som en "närvaro för att vi var på filmen".. good luck chuck säger jag, inte f** *piip* kan jag dom orden.

Hade två lektioner idag sen var det film på folketshus, pianisten.. sett den tre ggr, alltid lika hemskt men det jag inte förstår e varför små fjortisar sitter och skrattar när en nazist skickar ut en rullstolsbunden man genom balkongen och rätt ner i backen för att han inte kan ställa sig upp på deras kommandon? väldigt lustigt? men det är väl sånna små fjollor som grinar i vanliga fall men sitter med pojkar och ska vara hårda som sten och skrattar rätt ut istället och inte tar hänsyn åt andra! *spottar påååå* Var tvungen att ryta i åt en viss väldigt jobbig person ett X antal ggr för att det tydligen är såå svårt att knipa käft. men nu ska jag andas lite...

I morgon börjar jag 11 sen går jag till 7 för vi har öppethus? nu vill jag veta HUR en rektor kan bestämma att det är obligatoriskt till 19:00 när dom inte sätter in extra bussar utan istället är föräldrar tvugen att pyssla ihop det själva? VARFÖR blir jag inte förvånad när det gäller skola och kommunen.

Tack å hej för mig, nu ska jag tagga ner lite.

Av sara - 22 oktober 2008 19:48

Nu har ingresso & floréntin flyttat, dom kom direkt från valbo med en ny JÄTTE bur och alla dess tillbehör så nu känns det lugnt, dom får det toppen! :)

Idag har jag haft utvecklings-samtal, allt var jätte bra utom matten då. Men det ska vi inte diskutera nu. Blir ett kort litet inlägg idag då jag ska försöka komma i säng så jag slipper vara trött och stressad för jämnan. Både måltiderna har jag fått slänga i mig maten och sen sprungit för att hinna till något, det mår man verkligen inte bra av. hela kroppen skriker neeeeej.
I morgon ska vi på bio med klassen, pianisten. underbar film! Sett den 3 gånger och blir bara bättre och bättre. Något att rekomendera om man gillar sanna sorgliga berättelser eller vad man ska säga :P Nu har jag försökt planera in att jag ska trimma och bada marsvin men inget hinns med! Vad less jag blir! Och smörja och fila små tassar måste jag göra. Stress stress stress. Tack för mig!


åsså var dom bara 11..

Av sara - 21 oktober 2008 21:04

jag har gått hela dagen och trott det har varit onsdag och tänk vad besviken man blir när man missat det med en dag och får gå en dag extra i skolan ;-) Idag har jag ridit på zindy, blev bara en lugn promenad då hon går på massa medicin för sin inflamation i ögat. Och Louise ville såklart följa med när vi blev hem skjutsade så hon kunde få titta på djurena sina som hon kommer få (köpa) i morgon! Panik Panik var det för nu hade hon väntat tillräckligt tyckte hon. Så bur och tillbehör kommer dom få låna med sig i morgon tills dom köpt ihop allt själva. Det känns säkert för jag kommer ju kunna se till dom och hälsa på dom några dagar i veckan och det är ju ett stort plus. Då vet jag ju om dom har det bra eller ej men ingen tvekan om det. Så i morgon direkt efter skolan blir det att skynda sig hem och göra dom lite snygga för deras nya hem. Blir lite tomt utan racer pojkarna faktiskt, och Florentin som man kan hålla på med hur mycket som helst men fortfarande skriker bara man stryker han lite över örat :P Ja dom e ju goa..
Men jag hoppas dom lyssnar på vad jag kommer berätta för jag vet själv hur man är i den åldern, halva nöjet är ju att visa upp sina nya djur för sina vänner och dom ska kolla och klämma och känna och vipps så ligger dom nere i golvet med avbrytna tänder eller ben. Och sen det klassiska, den förgrömmade saltstenen och höhäckarna men det fick dom nog in i skallen efter mitt tjat. jag vet ju själv att man tar in halva informationen istället för hela för att man är så uppspelt och bara vill få hem dom.

Wish them luck! :)

Av sara - 20 oktober 2008 21:12

dagarna har passerat förbi utan att jag direkt märkt det.
Idag hade jag idrotts prov, det gick som rinnande vatten med VARJE fråga och då pluggade jag bara innan jag la mig och lite på morgonen! har nog inte fått över G en ända gång på ett idrotts prov men nu VET jag att det var Mvg då jag kunde varje fråga i minsta detalj! :) grattis grattis till mig.

Jo jag har ju glömt berätta att Ingresso och hans son Florentin kommer flytta så snart som möjligt! Till min gudmor där jag rider :) , Louise har tjatat ihjäl morsan sin och fick sin vilja egenom. Men vem i hela världen kan motstå små svin? Så nu ska dom bara inhandla bur och lite små plock som hus osv, resten har dom ju då dom har ett helt stall med hästar :-) Det känns bra att dom kommer till dom, väldigt bra! Dom kommer få bo som prinsar!

Vad gäller Hanna så gnyr hon inte så mycket mer *PEPPAR PEPPAR*, hon får bactrim två ggr om dagen och det verkar funka? hör och häpna! Knappt så jag tror det själv. peppar peppar..  

Idag försvann Lilja, jag och J hade köpt massa gotta till henne och när vi kom hem till J var hon borta, vi letade i hela huset och jag var både förtvivlad och förbannad och gick runt och svor i min oro. Vart var min lilla bebis? Ute i stora vida världen med björnarna och bilarna som kan köra på henne.. Gick ut och letade men inget resultat. Sen efter många timmar då jag legat i sängen och sparkat omkring mig går J ut för att ropa på henne och vem om inte lilja sitter på trappan och ser ut som - varför tar det sånn tid innan jag får komma in? Jag börjar gråta och skrika som om jag vore förbannad som ett bi men i själva verket bara en sån oerhörd lättnad. Så nu har jag skämt bort henne med "cat stick mini, anka & lax"  Det e hon tokig i. Och nu ska jag bära över min sovande lilja från knäet till sängen och sen hoppa i säng och gossa mig till sömns! Slutet gott, allting gott.

Ovido - Quiz & Flashcards