Alla inlägg under oktober 2009

Av sara - 22 oktober 2009 16:39


Hej allihopa! (om det är någon som fortfarande läser min blogg).

Jag har börjat träffa någon, som många har förstått. Han får mig verkligen glad och jag har aldrig skrattat så mycket med en människa. Förutom Maria då förstås. Men det är ju min Maria det :)
Något jag har märkt nu är att han har satt sina spår i mitt lilla hjärta, jag är numera livrädd för att bli lämnad och har verkligen svårare än någonsin att lita på någon. Om du kunde lämna mig bara sådär utan någon direkt anledning efter två år tillsammans, vem i denna värld skulle inte då kunna lämna mig utan vidare? Utan förvarning.

Jag vet inte varför jag fortsätter dra upp dig på nytt i bloggen, om och om igen. Och jag vet inte vad det är för en slags närhet jag saknar. För något är det, som jag inte längre har kvar i mitt liv. Men jag kan inte sätta fingret på det, tryggheten?

Kanske finns det lite hopp för mig och mina marsvin ändå, han har dom kvar där uppe fortfarande men kanske att dom får flytta till mormor. Mormor har svårt för djur i bur och är nog rädd för att det blir hon som får ta hand om dom. Då det har varit så med en hel del djur förut. Som med min råtta Rubin jag hade för några år sedan. Men jag är äldre nu och det kanske hon förstår med tiden. Ska prata med henne mer om det i bilen påväg från ridningen idag. Nu ska jag sätta på mig ridkläderna och åka till stallet!

ska försöka uppdatera bättre. men tvekar på att jag skriver något folk vill läsa.

Av sara - 14 oktober 2009 23:06

Är helt slut, har suttit och skrivit klart det sista på svenska arbetet. Skönt att bli klar i tid!
Det är rätt mycket i skolan men mera hemma skulle jag vilja säga, jag går inte alls ihop med mina föräldrar just nu och det gör att det blir dubbelt så jobbigt i skolan. Vill just nu bara vara arton år och ha egen lya så att man slapp dom förbannade föräldrarna! Ibland gör dom mer skada än nytta när dom bara ska "hjälpa" till.

Nu ska jag krypa till sängs, slutar kl elva i morgon. Inget individuellt val, lite oroande för min del då jag inte har haft det på ungefär tre fyra veckor och vi har prov veckan efter lovet. Men det hinns väll med det också.

godnatt, kram på er

Av sara - 8 oktober 2009 23:17


Åhåja! Nu har Sara rört på sig må ni tro! Först hade jag en jobbig hopplektion på Fluff, helt galen var han idag. Och efter det böt jag om och stack ut och sprang några kilometer! Med A <3
Så jag är stolt över mig själv idag, och i morgon kommer jag att ha en timmes boxercise. Det är krävande! Så jag kommer nog lagomt inte kunna gå tills rally tävlingen på lördag.

I morgon är det tänkt att jag ska gå på bio! Med min låtsasmamma och kanske min äldre bror och hans sambo. Jag har önskat filmen Soraya M! Tycker den verkar enormt intressant och bra. Så den hoppas jag på! Premiär i morgon, så vi får se om vi får några platser.

Av sara - 6 oktober 2009 23:51

Matteprovet gick bra! Över förväntan! Så jag är nöjd! :-) Mycket sitter i mitt huvud tror jag, att jag måste tro mera på mig själv. Så det är något jag måste jobba på.

I morgon är det en lång skoldag, börjar 8 och går till 17:00. Dagen börjas med två timmar matte! Hårda bud på onsdagar! Kan man säga. Nu ska jag lägga mig!


jag tänker på er där ute, alla mina "marsvins vänner" ... <3

Av sara - 6 oktober 2009 10:33

Så var det ännu en tisdag och en ny vecka! Jag börjar halv ett idag men det går ingen buss senare än elva utan att jag missar en lektion. Lite tråkigt! Jag har även matteprov idag som jag är nervös över.. Kommer inte gå nå bra som det känns nu! Och lyckas inte få tummen ur arslet och lära mig någonting heller.
Dagarna flyter på rätt bra nu faktiskt, jag är inte ledsen över han mera. Men det kommer säkert något snart och drar ner mig igen.

Jag längtar till helgen! På fredag ska jag till pappa, jag och syskonen ska ut på bio! Och sen på lördagen åker vi tidigt på morgonen till ljusdal! För då är det rally och jag ska åka med! Äntligen får jag åka igen. Det är så roligt, och vilken adrenalinkick man får. Sen på kvällen ska jag nog tillbaks till gävle då ett par kompisar har en spelning kl 19.00 i musikhuset. Det har dom kämpat för och det ska bli så roligt att se :-) Om jag kommer dit vill säga.

Maria var här i helgen :) Vi hade svin roligt precis som vanligt! Och vad det behövdes <3 Nu hoppas jag det inte dröjer lika länge tills vi ses igen, för jag saknar dig så gräsligt mycket varje gång vi skiljs åt!

Nu ska jag gå och sätta på mig ett par byxor, och borsta tänderna.. För om tjugo minuter går bussen. (vill inte)

Av sara - 1 oktober 2009 23:00

Jag har kommit på en sak, du är ingenting att ha! verkligen!

Visst vissa delar kommer jag att sakna, som har varit förjävligt bra.. Och som jag aldrig kommer att uppleva igen. Men med det nya måste det ju komma någonting bättre! Är det inte så?

Ovido - Quiz & Flashcards