Alla inlägg den 21 september 2009

Av sara - 21 september 2009 16:53

Nu har våran lilla Clint Eastwood varit hos oss sedan i lördags eftermidda. Clint Eastwood heter han i stamtavlan men hos oss blev det Billy ;) men även Totte som lillebror så envist ska säga, och nakenjanne som en annan säger.

En riktig pärla är han! Lättlärd och verkligen positiv till att förstå oss och lära sig nytt! Inte en ända gång har han gnällt eller pipit efter sina kompisar!
Han är sex månader och är ännu inte riktigt rumsren, har heller inte lärt sig att gå i koppel och livrädd för andra hundar fast han har bott tillsammans med fem stycken! Så det är mycket att jobba med, men ingenting som jag vet att han inte kommer att komma över eller klara av :) Man har helt fel uppfattning om dessa nakenhundar! Det hade iallafall vi! Dom är väldigt lätta att lära och positiva! Perfekta agility hundar och verkligen keliga och glada. Inte alls skälliga och skygga! Sen har det väll lite att göra med gener och uppväxt osv. En kvinna jag läst om på internet har även med sig sina nakenfisar när hon fjällvandrar, så tåliga är dom! Bara de att dom fryser lätt. Det är nog det ända negativa jag kan komma på.
Och det med att lära sig gå i koppel var ju klockrent, en sån behändig och trevlig hund! Följer så glatt med i kopplet och har inte brytt sig ett dugg om halsbandet. Så det är verkligen en ras som har blivit uppfattad fel, man tror att det är ynkliga skygga hundar som inte klarar av eller vill någonting förutom att springa undan och skälla! Men oj så sprudlande glada och positiva till nytt dom är! :) Jag är så glad och nöjd.

About nothing så svider det lite i mitt hjärta igen.. Jag kan inte låta bli att bli så ruskigt förbannad när jag ser dig i skolan, gåendes med ett par trashiga brudar som hånar mig. Vad vill du ha ut utav det hela!!! Jag FÖRSTÅR INTE! Jag är *this close* att smälla i för dig, fule fan!

Ovido - Quiz & Flashcards